دلایل نیاز به تولید محتوای اختصاصی
تو دنیای پر از رقابت کسب و کار و خدمات این روزها، معرفی و شناساندن کسب و کار ، حرفه و یا خدمتی که قادر به ارائه آن هستیم ، خودش تبدیل به یک حرفه و بازار برای نویسندگان محتوا شده.
جلب اعتماد مشتری بوسیله تولید محتوا
• شخص توانمند و کار بلدی رو در نظر بگیرید که به اصطلاح از هر انگشتش یه هنر می ریزه اما همین آدم چون امکان دسترسی به مشتری یا کسی که نیازمند خدماتش باشه رو نداره مجبوره از رویاهاش دست بکشه • یا با راندمان خیلی پایین تر از توانایی هاش کار کنه • درحالت سوم مجبور بشه برای کسانی که توانسته اند امکان ارتباط با مخاطب رو فراهم بیاورند کار کنه • یا به هر حال چیزی ما بین این حالت ها برای شخص پیش میاد.
افق روشن برای تولید کنندگان محتوا
امروز ما شاهد استقبال گسترده از شبکه های اجتماعی در جهت معرفی و شناساندن انواع کسب کار و سرویس های خدماتی هم هستیم.
گلفروشی، خدمات نظافت، سوپر مارکت آنلاین، رستوران تا پزشک و دندانپزشک و جراح …اما تبلیغ و معرفی کسب و کار توی این شبکه ها و وبلاگ ها هم خودش نیاز به تخصص و تجربه کافی داره. شاید برای آموختن مبانی اولیه تبلیغ توی هر شبکه خاص نیاز به ماه ها تلاش و حضور در اون شبکه خاص باشه.
زمان برای اثر گذاری محدود است
یکی از ویژگی هایی که برای مخاطبین و کاربران شبکه های اجتماعی و در سطح بزرگتر کل فضای سایبر بر می شمرند همان بی حوصلگی و کمبود وقت برای کاربران این رسانه هاست. پس اونها مجبورند، دست به انتخاب بزنند و از بین انبوه مطالب و پیامها اونهایی رو که به نظرشون جذاب تر یا مفید تر میاد رو انتخاب کنند.
هدف شما از انتشار محتوا چیست؟
این ها از جمله ابتدایی ترین سئوالاتی است که به ذهن هر تولید کننده محتوای میرسه :
- چطور محتوا تولید کنیم ؟ (تکنیک های نوشتن )
- برای کجا محتوا تولید کنیم ؟ (مطالب تولید شده را کجا انتشار دهیم)
- مخاطب ما کیست؟ (جنسیت،تحصیلات،سواد)
- چند سال دارد؟ (نوجوان،جوان،میانسال)
برند سازی با محتوای اختصاصی
دوستان: آیا به این موضوع هم فکر کرده اید؟
بهتر نیست وبسایت شخصی خودم رو دایر کنم؟
سوالات بسیاری از این دست تبدیل به موضوع مهم و چالش برانگیز زندگی و کسب و کارمان شده که از قضا خیلی هم توی سرنوشت، رشد یا عدم رشد و احیاناً شکست کسب و کار ما نقش بازی می کنه!!!
این مطلب رو برای آشنایی اولیه شما با تولید محتوای اختصاصی و منافع و ارزش افزوده ای که از قبل تولید محتوا می تونه نصیب شما و به تبع اون کسب و کار شما بشه، می نویسم.
پیشنهاد محتوا۲۰ – این مطلب کلیدی را هم بخوانید:
در ادامه این مطلب را هم بخوانید: محتوا چیست؟ |
تجربه و حرفه من:
تولید محتوا جزو زمینه کاری و علاقه مندی های من به حساب میاد . رشته تحصیلی (علوم ارتباطات) و زمینه کاری (روزنامه نگاری) من هم صد در صد با تولید محتوا در قالب های مختلف رسانه ای ارتباط پیدا می کنه.
شاید هم این مهم ترین دلیل و انگیزه ای باشه که من رو تو مسیر و جریان تولید محتوای آموزشی ،اشتراک و تعامل با دوستان علاقه مند “تولید محتوا” قرار داده.
هدف و شعار وبسایت محتوا ۲۰
((پایگاه تولید و آموزش محتوا ))
- علاقه مند ورود به دنیای “تولید محتوا” و درحد بضاعت، آموزش و اشتراک گذاری مطالب در این زمینه هستم.
- مایل به ایجاد پایگاهی برای تجمع و تشکل تولید کنندگان محتوا و علاقه مندان تولید محتوای دیجیتال و رسانه های ارتباط همگانی هستم.
- از آنجا که این راه ناگزیر عموم کسب و کارهاست، ورود بدون وقت کشی به اون رو به همه، در هر سن ، جنس، تحصیلات و شغلی توصیه می کنم
فرصت سوزی ممنوع !
- آیا شما قصد دارید برای وبلاگ یا وبسایتتان محتوا فراهم کنید؟
- یا در شبکه اجتماعی مطلب بنویسید؟
اگر تصمیم دارید برای کسب و کارشخصی تان یک وبسایت اختصاصی راه اندازی کنید ، زمان را مغتنم بدانید.تا می توانید زودتر حرکت کنید .
آموزش مراحل بالا آوردن وبسایت |
یادتان باشد که:
رقبای شما پیوسته مشغول تلاشند. مبادا عقب بمانید! با تلاش مداوم خودتان را و کسب و – کارتان را ارتقاء دهید .
با صرف وقت و آموختن راهکارها و تکنیک های منحصر به فرد و ساده می توانید:
به نویسنده و تولید کننده ای خود کفا و توانمند تبدیل شوید
برای اینکه توانایی تان در تولید محتوا را روزانه و قدم به قدم بالا ببرید از این جزوه جامع و کاربردی بهره ببرید:
تولید محتوای جذاب با شیوه نامه ۷+۲۰ |
توجه بفرمائید: یکی از کارکرد های مهم و مورد توجه در زمینه تولید محتوا، جنبه بازاریابی و تبلیغاتی آن است. به همین دلیل هم تصمیم گرفتم تا لینک مقاله بازاریابی را هم به این مطلب اضافه کنم.
مطالعه مقاله بازاریابی محتوا (content marketing) رو به همه دوستان پیشنهاد می کنم :
بازاریابی محتوا چیست؟ |
در محتوا بیست خواهید یافت:
دوستان در صورت نیاز و علاقه می توانید :
- از وبسایت محتوا ۲۰ اطلاعات و مطالب آموزشی و انگیزشی رو دریافت کنید.
- همچنین تکنیک های مناسب برای نوشتن در هر رسانه و وسیله رو بشناسید.
این وبسایت به صورت تخصصی در زمینه:
محتوای دیجیتال، تولید محتوا، بازاریابی محتوایی، رسانه ها، وسایل ارتباط جمعی فعالیت می کنه .
دو مطلب سودمند و کاربردی دیگر در زمینه “تولید محتوا” :
۷ کارکرد شاخص تولید محتوا (تولید محتوا چه کارهایی برای ما انجام می دهد؟)محتوا و محتوا نویسی، ارتباط گیری هدفمند! |
تولید محتوا هم مثل هر کار دیگه ای احتیاج به یادگیری مقدمات، و کسب تجربه داره، اما در عین حال شیرینه و با پیشرفت تدریجی و بدست آمدن نتیجه، لذتبخش تر هم می شه .
دوستان گرامی امیدوارم این مطلب براتون مفید و انگیزه بخش بوده باشه.
از اینکه محتوا ۲۰ رو همراهی می کنید بسیار خوشوقتم .
در مورد این مطلب نظری یا حرفی برای گفتن دارید؟
اگر مایل هستید دیدگاهتان را بیان کنید:
مدیر وب سایت – دانش آموخته علوم ارتباطات-روزنامه نگاری از دانشگاه آزاد مرکز – دارای سابقه فعالیت در زمینه های متعدد مطبوعاتی – تولیدات محتوایی – کارشناس رسانه نوشتاری – وبمستر
سلام من یک فروشگاه اینترنتی دایر کردم ولی خیلی راضی نیستم. با چند نفر که وارد به کار بودند مشورت کردم گفتند باید برای محصولاتت محتوا تولید کنی می خواستم در این مورداطلاعات کسب کنم ممنون میشم راهنمایی کنید
سلام اصول کلی تولید محتوا همین مطالبی است که داخل وبسایت قرار میدیم وسعی می کنیم کاملترش کنیم.راه میانبری وجود نداره. من فکر می کنم هر کس خودش اول باید به قضیه ورود کنه و اگه قصد داره خودش به صورت خود کفا تولید محتوا داشته باشه همزمان مطالعه و تمرین کنه. و به مرور ومثلا تویه بازه زمانی یکی دو ساله به نتیجه رضایت بخش برسه.شاید هم در حین کار به نتایج دیگه ای برسه و مثلا اعتقاد پیدا کنه که اگه از وجود یک همکار یا همکاران نویسنده استفاده کنه و خودش کارهایی رو که بیشتر علاقه یا استعداد داره انجام بده بهتره. مثلا کارهای فنی ،مدیریت، بازرایابی و مذاکره و غیره.به هر حال شرط لازم تولید محتوای با کیفیت صرف وقت حضور در فضای کار مورد نظر پشتکار و تمرین و بهتر شدن تدریجی است.اگر هم مورد خاصی مد نظرتونه با ما در ارتباط باش -موفق باشید