Skip to content

چطور رپورتاژ آگهی تولید کنم؟

| منتشر شده: | بدون دیدگاه

رپورتاژآگهی - از تولید تا انتشار

مسیر تولید و انتشار رپورتاژآگهی

رپورتاژ آگهی از محبوب ترین ابزارهای مدیران موفق برای معرفی و تبلیغ کالاها و خدمات به شمار می آید.

درباره رپورتاژ آگهی:

رپورتاژ آگهی یک قالب محبوب همه پسند و موثر تولید محتوای تبلیغی تلقی می شود. رپورتاژ آگهی در قالب  تبلیغی اش به سفارش دهنده امکان می دهد که:

  • خودش را خوب عرضه کند .
  • در معرض دید مردم قرار دهد.
  • به مخاطب بگوید که چه کاری می تواند برایش انجام دهد
  • چه تخصصی دارد.
  • مشخصات تولید یا خدمتی که ارائه می کند چیست.
  • مزایای کارش و خدمتش را تشریح کند.
  • منافعی که برای مشتری حاصل می شود کدام ها هستند.

رپورتاژ آگهی ابزار قدرتمند اقناع مخاطب

رپورتاژ  آگهی: همانطور که از اسمش پیداست در درجه اول یک آگهی است.یک آگهی که در قالب و شکل گزارش به مخاطب ارائه می شود.یکی از مشخصه ها و ویژگی هایی که باعث می شود ما یک تولید رسانه ای را گزارش به حساب بیاوریم توصیفی بودن و بیان دقیق جزئیات است.

گزارش آگهی به تولید کننده اش فراغ بال می دهد. امکانات و ابزار در دسترس تولید کننده این قالب محتوایی برای تاثیر گذاری بر مخاطب، به مراتب بیشتر از سایر قالب های تبلیغ است.

در رپورتاژآگهی تمام ابزارهای رسانه ای برای تولید محتوا به خدمت گرفته می شود:

  • می شود از ترکیب نوشتار ،اسلاید و صدا استفاده کرد.
  • آلبومی از تولیدات و خدمات ضمیمه کرد.
  • اینفوگرافی را به کار برد.
  • مثل یک گزارش همه چیز را به تصویر کشید.
  • می شود چیزی را که میل داریم برجسته کنیم.
  • مثلاً مصاحبه با سفارش دهنده آگهی.
  • اظهارات مشتریان راضی.
  • گواهینامه های تخصصی.
  • نشان های تایید کیفیت.

و خلاصه هر چیزی که بتواند مشتری- مخاطب را در جهت هدف مورد نظر تهیه آگهی ترغیب کند.

رپورتاژ آگهی مناسب کدام است؟

امروزه بصورت بالقوه همه ما می توانیم از مزیت و امکان این تکنیک تولید محتوا سود ببریم. راستش همه ما روزانه و به صورت های مختلف در روابطمان با دیگران ازتکنیک های رپورتاژ آگهی استفاده می کنیم !منظورم برجسته کردن ،تاکید و ارائه حرکت های نمایشی برای اثر گذاری وجلب نظر و رای دیگران است.اگرچه ممکن است ناخود آگاه و قدری آماتور گونه باشد!

منظور ما اینجا تولید محتوای حرفه ای است. محتوایی که برای تولدش فکر شده باشد. برنامه مدون داشته باشد. اندیشیده و پخته شده باشد. هدف مشخصی را در دستور کار داشته باشد.


گزارش تصویری – شر ح عکس + plus محتوا


اختراع چاپ و رپورتاژ آگهی

اختراع چاپ در قرن ۱۵ میلادی (۱۴۵۶) توسط یوهان گوتنبرگ آلمانی صورت گرفت. اختراع چاپ امکان انتقال و به اشتراک گذاشتن تفکرات، تجربیات، نظرات و اثر گذاری و برانگیختن را در سطح کلان جامعه فراهم کرد.

از آن موقع تا حالا وسیله های ارتباط جمعی تکامل و دگرگونی ها ی زیادی پیدا کرده است .تکنیک های اثر گذاری بر انسانها و جلب نظر و عقیده افراد هم در همین راستا رو به تکامل بوده است.

امروز دیگر تبلیغ – ارتباط و تعامل در اجتماع به صورت دانش ها و علوم آکادمیک مستقل و پویا در آمده است.

علوم ارتباطات اجتماعی 

آمریکاییها بنیانگذاران علوم ارتباطات شناخته می شوند. آنها برای اولین بار در فاصله دو جنگ جهانی و بعد از آن به بررسی مکانیزم ارتباطات انسانی و اجتماعی و کشف قوانین حاکم بر این روابط پرداختند.

 

آمریکاییها بنیانگذاران علوم ارتباطات شناخته می شوند. آنها برای اولین بار در فاصله دو جنگ جهانی و بعد از آن به بررسی مکانیزم ارتباطات انسانی و اجتماعی و کشف قوانین حاکم بر این روابط پرداختند.

 

جالب است که اولین انگیزه برای تحقیق در ارتباطات اجتماعی جنگ و میل صاحبان قدرت برای اثر گذاری ،توجیه،قانع کردن و در اختیار داشتن قدرت بوده است .

پس شاید بتوانیم در یک کلام هدف از برقراری ارتباط را به طور کلی نوعی ” تبلیغ” بدانیم.

نتیجه این تحقیقات و دانش و جدید در زمینه های مختلفی مثل سیاست ، وسایل ارتباط جمعی ، روابط اجتماعی ،روابط بین الملل و تبلیغات تاثیر زیادی داشته است.کاربرد وسایل ارتباطی روز به روزگسترده تر شده است. به شکلی که حالا افراد جامعه همگی به وسایل ارتباطی دسترسی پیدا کرده اند.بصورت بالقوه این امکان ارتباط و اثر گذاری بر آراء و عقاید دیگران و حتی سایر اجتماعات انسانی را هم پیدا کرده اند.

رشد تکنولوژی و وسایل ارتباط جمعی

حالا امکانات دیجیتال هم به عرصه آمده . کارکردها و توانایی های نو، نحوه برقراری ارتباط را متفاوت کرده است:

  • حالا می شود نوشتار، صدا و تصویر را با هم تلفیق کنیم.
  • با مخاطب رو در رو صحبت کنیم.
  • بازخورد او را بدانیم.
  • هر لحظه در دسترس باشیم.
  • به سئوالات مخاطب جواب بدهیم.
  • نتایج عملکردمان را تجزیه و تحلیل کنیم.
  • خودمان را اصلاح کنیم.

و هزار و یک امکان دیگر که دائما در حال توسعه و تکامل هستند.

پیشینه رپورتاژ آگهی در مطبوعات

معلوم است که رپورتاژ آگهی اولین بار در رسانه های نوشتاری به کار گرفته شد. به این شکل که معمولاً صفحه ای مشخص با نام رپورتاژ آگهیگزارش آگهی تبلیغ  و از همین دست اسامی وجود داشت .

سازمانها ادارات ،اشخاص دارای نفوذ یا توان مالی و سیاسی سفارش می دادند. یا مطبوعه ای برای سازمان و تیم های هم خانواده و هم راستا با منافعش رپورتاژآگهی تولید می کرد.

مشخصه رپورتاژ آگهی های مذکور که در حال حاضر هم کم و بیش در مطبوعات چاپی و ویژه نامه ها کاربرد دارد در بعد تجاری این بود که سفارش دهندگان محدودتر از حالا بودند .

مخاطب می دانست که مطلب مورد نظر یک آگهی است که در قالب گزارش تولید شده است. تجاری و تبلیغی است.خلاصه اینکه قضیه روشن و ساده بود.(برعکس زمان فعلی که سود جویان آگهی ها را به شکل کاملاً جدی به خورد مخاطب می دهند).

الان وضعیت چطوره؟

نیاز به تولید محتوای تبلیفی مثل بقیه شکل های تولید محتوا روز به روز رو به افزایش است.رپورتاژ آگهی به دلیل ویژگی هایی که دارد ،از لحاظ اقناعی و جلب نظر موافق مخاطب ، مورد توجه و استقبال قرار گرفته است.واحدهای خدماتی –تجاری –صنعتی و … که توانسته اند چارچوبی برای خودشان تعریف کنند ،مشتری پر و پا قرص رپورتاژ آگهی اند.

  • آنها احساس می کنند نیازشان بیشتر از هر چیز معرفی شدن و شناخته شدن است.
  • دور نمای آنها این است که در صورت شناخته شدن سیر پیشرفت تصاعدی خواهند داشت.
  • توجیه آنها این است که تلاش برای شناساندن و معرفی خود،ارزش افزوده ای به مراتب بالاتر برایشان به ارمغان خواهد آ ورد. به عبارت دیگر : ارزشش را دارد.

     چه کسانی از رپورتاژ آگهی استفاده کنند؟

همه  می توانند از “رپورتاژ آگهی” استفاده کنند. همه!

استفاده از گزارش آگهی در بین تمام کسب و کارها به یک امر عادی و معمول تبدیل شده علاوه بر این از نماینده مجلس گرفته تا انواع مدیران دولتی ،ورزشکاران ،تجار و خلاصه از همه صنفی می توان دستی بر این آتش دید و ردی پیدا کرد.

متداول شدن رپورتاژ آگهی پزشکی- درمانی!

در گذشته نه چندان دور ما هیچ تبلیغ رسمی ای از جانب پزشکان نمی دیدیم. در مراجعه به پزشک هم، سادگی نمود داشت .مطب عمده پزشکان اتاق ده دوازده متر مربعی خالی از تجملات، با میز تحریر و ابزار پزشکی بود.

تنها تبلیغ رسمی شان یک تابلوی جلوی مطب یا ساختمان پزشکان بود که آن هم در خیلی از موارد رنگ و رو رفته بود و سال تا سال دستی به سر و رویش کشیده نمی شد. اصلاً تبلیغ برای پزشک تابو محسوب می شد.

اما حالا وضعیت به طور کل فرق کرده و شاخه های مختلف پزشکی حرفه ای ترین و شیک ترین تبلیغات رادارند.در وبسایت های پر بازدید و مطبوعات، آگهی نامه ها و بولتن های محله ای گرفته تا کانال های ماهواره ای و صدا و سیمای دولتی، مراکر درمانی ،زیبایی و غیره.

خلاصه کنم .تبلیغات بصورت عام و رپورتاژ آگهی به شکل خاص به صورت یک سرمایه گذاری دیده و مطرح می شود.یکی از واجبات طرح های کسب و کار تعریف پلن ویژه تبلیغ برای معرفی کالا خدمات و نحوه ارائه سرویس است .واحدهای کوچک تجاری و کسب و کارهای خرد هم بی نیاز از تبلیغ نیستند.این را رقابت و شرایط حاکم بر بازار ایجاب می کند.

در نظر داشته باشید که امروزه خیلی از کسب و کارها دفاتری در ساختمان های بلند مرتبه دارند که جلوی چشم مردم نیست.تنها راه دیده شدنشان تبلیغ است.

بعضی از مشاغل خانگی اند. تعدادی دیگر اصلاً جایی حضور فیزیکی ندارند و حتماً باید  در فضای دیجیتال یا شکل های دیگر اعلام  وجود و ارائه خدمات کنند.

      تهیه رپورتاژ آگهی

این هم از موضوعاتی است که شکل های مختلفی می شود برایش تعریف کرد.اینکه سفارش تولید آگهی مان را کجا ببریم بستگی به نحوه کار، سلیقه شخصی،فکر و عقیده، آشنایی قبلی، زمان، نیاز و مسائل این چنینی دارد.

اما به طور کلی شکل های مرسوم و معمول تهیه و انتشار رپورتاژ آگهی به این شکل می تواند باشد:

مراجعه به استارتاپ های تولید محتوا

با عضویت در وب سایت استارتاپ های تولید محتوا می توانید آگهی مورد نظرتان را سفارش دهید. نحوه کار این استارتاپ های تولید محتوا این طور است که پل واسط و حلقه اتصال کار فرما و تولید کننده محتوا می شوند.

یعنی عده ای به عنوان نویسنده آزاد کار و فریلنسر در این وبسایت ها حساب کاربری ایجاد می کنند. در مقابل کسانی هم برای سفارش محتوا حساب کاربری ایجاد می کنند.

البته این حساب ها الزاماً تفکیک شده نیست و شما همزمان می توانید با یک حساب کاربری هم تولید کننده باشید و به عنوان کارفرما در جای دیگر سفارش و در خواست هم بدهید.

این شرکت های فعال در فضای مجازی طبق قوانین خاص و مدون شده، بین کارفرما و تولید کننده ارتباط بوجود می آورند و تا پایان پروسه تولید و تحویل محتوا نظارت دارند .برای پیشامد های احتمالی مثل نارضایتی هر کدام ار طرفین راهکارهایی دارند. در صورت لزوم دخالت و داوری می کنند. دو مورد از مطرح ترین وبسایت های تولید محتوا بصورت آزاد کاری ( freelancing) یا دور کاری وبسایت های “پونیشا” و دیگری” پارسکدرز” هستند .

استارتاپ های تولید محتوا - پارسکدرز

اینها صدر جدول بیشترین کاربران تولید و سفارش محتوا بصورت متمرکز را به خود اختصاص داده اند. علاوه بر این شرکت های استارتاپی دیگری هم برای تولید محتوا وجود دارند. اظهار نظر در مورد بعضی این شرکت ها تا حد زیادی سلیقه ای و بعضاً متناقض است .به همین دلیل اینجا به صورت خاص اسمی از آنها نمی بریم.

استارتاپ های تولید محتوا-پونیشا

سفارش محتوا

کاربران وبسایت می توانند برای سفارش محتوا به صفحه مورد اشاره شده مراجعه فرموده ، با مزیت ثبت سفارش در محتوا۲۰ آشنا شوند.برای سفارش محتوا یکی از راههای پیشنهاد شده را به میل خود انتخاب نمایید.تنها کافی است روی موضوع و  کلیت پیام خود قبلاً کمی مطالعه کرده باشید.

درخواست و یا سفارش تان را با ما در میان بگذارید و مشاوره رایگان دریافت نمایید.

سفارش تولید محتوا

شرکت های تبلیغاتی معتبر در سطح شهر

تاکید روی معتبر بودن به این معنی است که جایی مراجعه کنید که توانایی تولید محتوایی با کیفیت داشته باشد. کار اغلب شرکتهایی که با عناوین تبلیغاتی فعال هستند در چاپ کارت ویزیت و تراکت و بروشور خلاصه می شود.

آنها سفارش شما را هرچه که باشد رد نمی کنند و به عنوان ویزیتور آنرا به کسان دیگر منتقل می کنند .باید تحقیق لازم را داشته باشید تا از این بابت متضرر نشوید.

تولید کنندگان محتوای دیجیتال در فضای مجازی

تعدادی از تولید کنندگان محتوا و آگهی در وب همان هایی اند که دفاتری در کوچه و خیابان دارند. درصد قابل توجهی از این ها، تخصص و توانایی تولید محتوای حرفه ای را ندارند.

تعدادی هم هستند که به نظر می رسد وسیله و مکانی برای خود نمایی و تشکیل باندهای نمایشی و مافیایی در فضای مجازی پیدا کرده اند.پیگیر که می شوی ،میبینی بیشتر علاقه به حاشیه و بیزینس دارند تا تولید محتوا!

اما عده قابل توجهی هم  بسیار علاقه مند و خوش فکر هستند که بصورت فردی یا تیمی کار می کنند. هم کیفیت بالا ارائه می دهند هم برای رضایت مشتری تلاش می کنند.

تولید محتوا – سلاح موثر تور زدن مشتری!

همانطور که گفتم در این مورد شما باید وقت بگذارید و نمونه کارها و سبک کارشان را تحلیل کنید. البته این امکان هم برای شما وجود دارد که قبل از هر گونه سفارش و درخواست، به شکل مستقیم با مدیران این وبسایت ها بصورت مستقیم در تماس باشید.

مطالبشان را پیگیری کنید.شاید هم به کارشان علاقه مند شدید! به هر حال یکی از عمده ترین دلایل این تولید محتوا جلب نظر و تور زدن مشتری و مخاطب است!

نمونه کار در محتوا۲۰

کاربر گرامی در صورت تمایل می توانید از طریق لینک پایین به بخش نمونه کار ما در وبسایت سری بزنید و محتوایی که به عنوان نمونه در وبسایت گذاشته ایم را ببینید.

       نمونه کار             

وب سایت ها و کانون های تولید و انتشار محتوا –آگهی

 

وبسایت خبری- تحلیلی تابناک از منابع منتشر کننده رپورتاژ آگهی به شمار می رود

سایت خبری وتحلیلی تابناک- .بسایت های خبری

بعضی از وب سایت ها، بخصوص آنها که پربازدید هم هستند دست باز تری در تولید و انتشار همزمان آگهی شما دارند.یعنی سفارش شما را می پذیرند. تولید می کنند و منتشر هم می کنند.این شکل مزایایی دارد. انتشار در سطح وسیع ،کیفیت و استاندارد تضمین شده، آسودگی و عدم نیاز و پیگیری مکرر.

در مقابل هزینه بالاتری طلب می کند. نیاز عموم کسب کارها را بر طرف نمی کند.آگهی دهنده خودش باید تا حدودی این کاره باشد! شاید از همه مهم تر این که کار بصورت روتین و برنامه محور انجام می شود .جایی برای اعمال نظر ،تغییرات اساسی تغییر شکل فوری و از این جور تغییر استراتژی ها از طرف سفارش دهنده وجود ندارد.

سایت های پر بازدید بصورت وسیع و حتی بدون اعلام و آگاهی دادن به مخاطب از رپورتاژآگهی در محتوایشان استفاده می کنند. اخیراً انتشار خبرهای ساختگی که در اصل آگهی هستند و منافع مالی انگیزه تولید و انتشار آنهاست به صورت چشمگیری رشد پیدا کرده است. سایت خبری – تحلیلی – و سیاسی تابناک به عنوان یک سایت پر بازدید و مرجع با کمی دقت در محتوای این سایت می توانید میزان استفاده از انواع آگهی و به خصوص رپورتاژ آگهی را ببینید :  

                 tabnak.ir

خودمان رپورتاژآگهی تولید کنیم!

  • آیا شما صاحب وبسایت و یا وبلاگ هستید؟
  • آیا جایی برای انتشار رپورتاژ آگهی در نظر گرفته اید؟

این امکان وجود دارد و همه می توانند در تولید محتوای وبسایت شان خود کفا باشند. خیلی هم خوب می شود. چه کسی بهتر از ما به سلیقه مان آشناست .

اگر در خود تان حوصله کافی می بینید. اگر زمان کافی و وقت فراغت دارید. اگر حوصله مطالعه و سرهم بندی و شکل دادن مطالب را دارید، پس می توانید شروع کنید.

    این مطلب را هم بخوانید:                  چطور محتوای اختصاصی تولید کنیم؟

نیاز نیست از همان اول کار، رپورتاژ آگهی حرفه ای تولید کنید.می توانید با یک جستجوی کوچک در اینترنت در مورد ویژگی های خبر و عناصر خبری اطلاعاتی بدست آورید.

عناصر خبری شامل ۶ کلمه با مضمون استفهامی است که در حرفه روزنامه نگاری برای نگارش خبر کار برد دارد. بدین معنی که در نگارش و تنظیم خبر این شش عنصر باید پاسخ داده شود. جواب ندادن به عناصر خبری محتوای خبر را گنگ ،ناقص و الکن می کند. در لید یا مقدمه هر خبر به عناصر خبری پاسخ داده می شود.

گفتگو ها و مصاحبه های کوتاه انجام دهید. بعد روی روان تر کردن جملات و شیوایی جمله ها و مطلب کار کنید. کمی که با مفاهیم اولیه آشنا شدید می توانید به وب سایت های فعال تولید محتوا در وب مراجعه کنید .

برای آشنایی با سایت های تولید محتوا قدری وقت بگذارید

لازم است وقت بگذارید و با آنها آشنا شوید. (این کار را به عنوان سرمایه گذاری روی ایده و هدفی که دارید انجام دهید).بعد می توانید یکی دو تا یا چند تایشان که با ذوق و سلیقه تان هماهنگ است انتخاب کنید.

هر از گاه سری به مطالبشان بزنید : ببینید چه کار می کنند؟ نحوه تولید محتوایشان چگونه است؟ طرز نوشتن هر کدام چطور است؟این کار ها شما را اکتیو و پویا نگه می دارد. به تدریج می توانید ایده بگیرد .سوژه یابی کنید .اگر پشتکار و علاقه داشته باشید می توانید در نوشتن مطالب خود کفا شوید.خدا را چه دیدید شاید هم علاقمند شدید که کار تولید محتوا را به صورت حرفه ای دنبال کنید!

پیشنهاد می کنم بخوانید:

 می خواهید در تولید محتوا خود کفا شوید؟    محتوای اختصاصی تولید کنید

    انتشار رپورتاژ آگهی

اینکه رپورتاژآگهی مان را کجا منتشر کنیم باز بستگی به نیاز و هدف و امکانات ما دارد. در اغلب موارد افراد برای انتشار در وبسایت شخصی یا شرکتی که به آن وابسته اند ، اقدام به تهیه آگهی می کنند.

اگر پیش فرض ما این باشد که قسمت تهیه گزارش- آگهی، قبلاً انجام شده .می ماند انتشار مطلب که آ ن هم یا توسط خود ما صورت می گیرد یا شخص و شرکتی که کار تولید و انتشار را به آن واگذار کرده ایم.

همانطور که گفته شد ما می توانیم خودمان محتوای مورد نیاز را تولید کنیم. اما این در صورتی است که برای تولید و خصوصاً مدیریت وبسایت مان زمان، انگیزه و مداومت کافی داشته باشیم.

معمولاً به روز رسانی ، ارتقای کیفیت ، جذاب کردن و جذاب نگه داشتن وبسایت نیاز به سر کشی های مکرر بازبینی، تغییرات، ویرایش و قدری هم تخصص دارد.

   یک مقاله جامع در مورد محتوای جذاب:          آیین نامه جامع تولید محتوای جذاب 

این ها زمان و انرژی زیادی را طلب می کند. اگر ما اشتغالات دیگری هم داشته باشیم مجبوریم کار اصلی را رها کنیم و زمان را برای بروز رسانی و تولید محتوا برای وبسایت اختصاص دهیم . تبعات آن هم مشخص است.

برون سپاری- همکاری – مشاوره

این امکان و اختیار وجود دارد که کار تولید محتوا را با کمک متخصصین امر و کسانی که به صورت حرفه ای محتوا نویسی می کنند،انجام دهیم.فایده همکاری و تعامل با کسانی که در مقوله تولید محتوا فعالیت می کنند این است که از کار بیهوده ،بی نتیجه، دوباره کاری و حرکت های کم بازده و بدون صرفه اجتناب کنیم.می شود قسمتی را شخصاً انجام دهیم و قسمتی را که امکانات کمتری داریم برون سپاری کنیم.

هدف این مقاله برجسته کردن حالت ها و مورد هایی است که برای تولید و انتشار محتوا و در این مورد به صورت خاص رپورتاژ آگهی امکان وقوع دارد است.

باز هم تاکید می کنم که تصمیم گیری در این مورد تجربی و سلیقه ای است .قاعده و فرمول مشخص، ثابت و یکسانی ( در مورد جزئیات تصمیم ) ندارد.

  • امیدوارم توانسته باشم قدری موضوع را روشن کنم تا بتوانید با زمینه ذهنی روشنتر و آگاهی بیشتری در مسیر حرکت کنید.

نمونه رپورتاژ آگهی

برای آشنایی صاحبان کسب و کار و خدمات با قالب کلی رپورتاژ آگهی و همچنین الگوی تولید محتوا در محتوا۲۰ یک نمونه رپورتاژ آگهی را در سایت بارگذاری کرده ایم.

نمونه رپورتاژ آگهی

 سفارش محتوا

برای ارتباط با محتوا۲۰ و همچنین ارسال سفارش محتوا، ارائه پیشنهاد و درخواست همکاری، به صفحه اختصاصی سفارش محتوا مراجعه نمایید:

سفارش محتوا

در صورت تمایل حتماً نظرتان را در مورد این مطلب برای محتوا ۲۰ کامنت کنید .

 ۳ نمونه گزارش از محل :              

   ۱-    مقدمه ای بر گزارش – زورآباد کرج

    ۲ –    گزارش آرامستان

   ۳ – باغستان کرج چطور جایی است؟

آسان ترین راه ارسال کامنت در قسمت دیدگاه ذیل همین صفحه است.

ممنون از اینکه همراهی می کنید

مدير وب سايت - دانش آموخته علوم ارتباطات-روزنامه نگاري از دانشگاه آزاد مركز - داراي سابقه فعاليت در زمينه هاي متعدد مطبوعاتي - توليدات محتوايي - كارشناس رسانه نوشتاري - وبمستر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Shopping cart0
There are no products in the cart!
Continue shopping
0