Skip to content

فریلنسر شو و کسب درآمد کن

By | Published | بدون دیدگاه

می خواهید فریلنسر شوید؟

تا حالا به کسب درآمد از راه فریلسنر شدن فکر کردی؟ نظرت چیه؟ دوست داری در مورد آزادکاری یا همان فریلنسینگ اطلاعات کامل تری داشته باشی؟ فکر می کنم این مطلب مناسبی باشه. سعی کردیم سرفصل های مهم و کلیدی رو داخل مطلب بذاریم. در عین حال کاربردی هم هست و می تونی کلی نکته ازش استخراج کنی.پس آخر مطلب کامنت یادت نره.

فریلنسیگ – فریلنسر Freelancing & Freelancer

منظور از عبارت فریلنسینگ اشاره به فعالیت و شغلی است که اساس آن کار آزاد و بر پایه تعهدات موقت و مشخص بنا شده است.فریلنسینگ شیوه ای از کار مولد است که در بعضی رشته ها، از جمله اشتغال در کار تولید محتوا و محتوا نویسی رایج است.

فریلنسر کسی است، که طبق قوانین کار آزاد با شخص،شرکت یا مجموعه ای، برای انجام کاری که معمولاً به شکل موقتی و پروژه ای است، توافق و قرار می گذارد.

تعریف ویکی پدیا را هم ببینید

حالا با توجه به تعریف بالا علاقه مند فریلنسر شدن هستی؟ فریلنسیگ یا همان آزادکاری مثل هر نوع و شکل دیگه کار کردن واسه خودش مزیت ها و محدویت هایی داره.

انتخاب فریلنسیگ  و حرکت به سمت فریلنسر شدن  به علاقه ، طرز تفکر ، مهارت ها ، زمینه آموزشی و تربیتی و امکانات فردی هر کس بستگی داره.

همیشه تصمیم با شماست

تو این مطلب در مورد فریلنسیگ و راههای فعال شدن تو این زمینه کاری بحث می کنیم. شما هم اگه مایلید همراه باشید تا ببینیم چقدر ارزش داره اگه با قدری تلاش و کسب آمادگی استارت یه کسب و کار به شیوه فریلنسیگ رو بزنیم.

قصدم تبلیغ برای فریلنسر شدن نیست. واقعیت ها و فضای موجود رو با شما در میون میذارم. به عبارتی این مطلب رو می تونید دری به باغ فریلنسیگ و فریلنسر ها بدونید.

حداقل اینه که آخر مطلب اطلاعاتی دستگیرتون شده که به شما تو تصمیم گیری کمک می کنه. یا می گید کار بیخودیه و ارزش وقت گذاشتن نداره. یا که به این نتیجه می رسید که توانایی و تمایل کار رو دارید و میل دارید بیشتر بهش فکر کنید. شاید هم انقده مشتاق شدید که همون لحظه تصمیم بگیرید و برای چیدن مقدمات، شروع به برنامه ریزی کنید!

کسب در آمد از فریلنسینگ

می خواهیم چه کاره شویم؟

اولین و بنیادی ترین پرسش اینه که خب حالا مثلاً خواستم فریلنس بشم. چه شغلی ؟  از چه راهی باید وارد بشم ؟  آیا تضمینی برای موفقیت وجود داره؟  جواب این سوالها در حقیقت مرز آزادکاری با کارهایی به سبک استخدام های رسمی و طویل المدت به شمار میاد.

قدم اول را بردار

بدون اینکه فکرت جای دیگه بره، قلم و کاعذ بردار و بصورت مرتب مهارت ها – توانمندی ها و علایق خودتو  یادداشت کن. حالا ببین چطور می شه از دانش مهارت و امکاناتی که داری برای شروع کسب و کاری استفاده کنی؟

مشاغل مناسب کدام ها هسنتد؟

دوستان در نظر داشته باشید که  برای فریلنسر شدن کارهای مناسب و پر تقاضا رو انتخاب کنید. با توجه به این که اکثر مشاغل جدید تو فضای دیجیتال و آنلاین فعال هستند دست به انتخاب بزنید.

لیست کامل مشاغل فریلنسری

می تونید لیست کاملی از همه مشاغلی رو که می شه بصورت آزاد کاری انجام داد از جست و جوی گوگل دریافت کنید. بعضی از مشاغل این روزها جزو پر طرفدارها به حساب میان. فعالیت هایی مثل تولید کننده محتوا، برنامه نویسی ، عکاسی ، مترجمی ، گویندگی ، دوبلوری ، طراحی سایت ، سئو  و بعضی کارهای خدماتی دیگه زمینه های خوبی برای فریلنس ها هستند.

 

کسب درآمد از فریلنسینگ- لسیت مشاغل فریلنسری

ابزار کارتون  دم دست باشه!

طبیعتاً هر کاری ملزومات و ابزاری هم می طلبه.در نظر داشته باشید که برای بدست آوردن مشتری چقدر باید انرژی گذاشت. پس لازمه که قبل از گرفتن هر نوع  سفارش، ابزار کار رو پیش بینی و آماده کرده باشیم.خب طبیعتاً این ابزار بسته به شغل می تونه متفاوت باشه. 

به خاط داشته باشیم که قراره  مشتری بایت سفارشی که میده  پول پرداخت کنه. پس مطمئن باشید که در ابتدای کار باید شما  رو  مجهز و واجد شرایط تشخیص بده. 

به عنوان مثال بعضی ابزار و لوازم در فضای مجازی مثل لپتاپ ، گوشی موبایل ، دوربین عکاسی و لوازم جانبی مثل حافظه و کابل و امثال  اینها جزو ضروریات کار هستند.

در نظر داشته باشید که شما در درجه اول برای ارتباط، و بعد برای انجام سفارش مشتری به ابزار با کیفیت و  نرم افزارهای مناسب آن نیاز مبرم خواهید داشت.

از دانش دیگران بهره ببرید

کسانی که قبل از شما وارد بازار شدن تو این مسیر تجربه هایی بدست آوردن.خوبه که شما از هر راهی که مناسب می دونید برای در اختیار گرفتن و بهره بردن از این دانش و تجربه اقدام کنید.

ایجاد روابط با افراد 

افرادی رو که فکر می کنید تو این راه می تونن به شکلی کمک حالتون باشن رو تو لیست سفیدتون قرار بدین. خیلی خوبه اگه با کسانی که مناسب می بینید، روابط  نزدیک حرفه ای و کاری ایجاد کنید.

مطالعه وبسایت های تخصصی

پایگاه های خبری و وبسایت هایی که بصورتی در زمینه مورد نطر شما فعال هستن رو بشناسید. بعضی از این ها مطالب و نکات مهم و بدرد بخوری برای الگو گرفتن و افزایش دانش تخصصی به کاربر ارائه می کنن.

برای این کار می شه خیلی ساده تو گوگل سرچ کنید. اگه کمی وقت بذارین، احتمالاً نتیجه خیره کننده ای می تونید بگیرید. سایت هایی با محتوا های با کیفیت رو انتخاب کنید.

هر از گاه می تونید سر بزنید و مطالب رو بخونید. خودتونو به روز کنید و به روز هم نگهدارید.الان اکثر سایت ها و بلاگ ها رویکردهای  تعاملی با مخاطبشون برقرار می کنن.

برای رشد حرفه ای و رسیدن به موفقیت خوبه که با گردانندگان این سایت ها تعامل و ارتباط داشته باشید. از این طریق می تونید در جریان خبرهای کسب و کار قرار بگیرید.

برای شروع کار می شه از عضویت در وبسایت ، خبرنامه ، پست گذاشتن در وبلاگ ها ، ارسال کامنت و فالو کردن در شبکه های اجتماعی و مواردی از این قبیل شروع کرد.

هدف گذاری شرط رسیدن به موفقیت

تا حالا این ضرب المثل به گوشتون خورده؟ : باد مناسب زمانی به درد کشتی می خوره که بندر مقصدی در نطر گرفته شده باشه. معنیش روشنه. پیش زمینه موفقیت تو هر کار هدفگذاری کردنه.

اول باید برنامه ریزی های لازم رو انجام بدیم. هدفمون رو دقیق و کامل روشن کنیم. بعد هم مصمم بشیم و با اراده قوی شروع به کار کنیم.

خدماتتان را معرفی کنید

یکی دیگه از مقدمات شروع کار، معرفی درست و اصولی خدمات یا کالایی است که می خواهیم عرضه کنیم.این بخش هم در جای خودش برای تولید، رشد و توسعه کسب و کار شما ارزش و اهمیت حیاتی داره.

  • چه کسانی به کالا یا مهارت شما نیاز دارند؟  شناسایی کنید.
  • مناسب ترین پلتفرم برای معرفی خدمات شما کدومه؟
  • چه استراتژی و رویکردی را برای رسیدن به هدف در پیش بگیرید؟
  • کدام روش را برای بازاریابی محصولاتتان انتخاب می کنید؟

مطلب مرتبط:

استراتژی محتوا- استراتژیست محتوا


مطلب مرتبط:

بازاریابی محتوا – کانتنت مارکتینگ


مطلب مرتبط:

محتوا چیست؟


مواجه شدن با همه اینها نیازمند کسب آگاهی و تصمیم گیری از جانب شماست. می بینیم که فریلنسیگ شما رو به چالش می کشه. برای خیلی ها همین بزنگاه ها و هفت خوانی که نیاز به تصمیم و تلاش داره جزو جذابیت های کار محسوب می شه.

کسب درآمد از فریلنسینگ(آزادکاری)- تبلیغ کسب و کار

صدای کسب و کارتان را بلند کنید

بعد از جمع آوری اطلاعات ، هدف گذاری و تدوین استراتژی باید وارد کار عملیاتی و میدانی بشین. جدا از هر تصمیم و مدلی که برای کارتون در نطر گرفتین، معرفی خدمات نیاز به  تولید محتوا داره.

محتوا چیست؟ تولید محتوا نوعی از کار آزاد استتولید محتوا چیست؟ 

محتوا به معنای خاص برقراری ارتباط،  و انتقال مفاهیمی مشخص، در قالب هایی مانند متن (نوشته) تصویر، صدا و یا ترکیبی از این ها ،بصورت اندیشیده شده است.

تولید محتوا تو فضای مجازی هم قوانین خودش رو داره. می تونید خودتون انجامش بدید. اگه فرصتشو ندارید می تونید از محتوا نویس کمک بگیرید که به این کار برون سپاری میگن.

اگه شما قصد دارید برند و نام تجاری اختصاصی خودتون رو داشته باشید نیاز به تولید محتوای حرفه ای و همیشگی دارین. در مقابل کسانی که می خوان کارهایی مثل ترجمه رو تو سایت های فریلنسری قبول کنند، با مراجعه و ثبت نام تو سایت هایی مثل پونیشا و پارسکدرز  می تونن پروژه های موجود رو بردارند.( شاید این مدل کار فقط به صورت پاره وقت و دوره ای قابل توجیه باشه).

تغییر مدل های کسب و کار

مدل های کسب و کار و نحوه اشتغال تابع تغییر شرایط اجتماع هسنتد. با عوض شدن شرایط و ایجاد نیاز های جدید، احتمال تغییر مدل و همانگ شدن با نیاز روز، ناگزیر و حتی ضروری به نظر می رسه.

با سرعت گرفتن رشد شهر نشینی و صنعتی شدن جوامع ، مدلی از اشتغال با نام استخدام رسمی هم تولد پیدا کرد. تو کشور ما این شکل از اشتغال به دلایلی ترویج و از طرف مردم مورد استقبال قرار گرفت.

البته این استقبال از استخدام شدن در دستگاههای دولتی یا سازمان های اجتماعی، در زمان خودش دلایل و توجیه هایی هم داشته.اما تو دوره ما خوب یا بد در باغ استخدام بسته شده.

در مسیر کارآفرینی

حالا دیگه دوره، دوره کارآفرینه. خودت خالق کسب و کار باش . می تونی برای جمع هم کار دست و پا کنی؟ خوب یا بد اینم  مسیریه که واسه خودش  طرفدارا و علاقه مند هایی داره.

در نهایت این بستگی به شخص داره که چه راهی رو در پیش بگیره  . همونطور که اول مطلب هم گفتم  ما تصمیم گیرنده نهایی هستیم. مهم اینه که بتونیم علاقه و استعداد واقعی مون رو درست تشخیص بدیم.بعدش هم با یادگیری،فراهم آوردن مقدمات و کسب مهارت و دانش شروع کنیم.

من سعی کردم تا جایی که بلدم و می تونم اطلاعات اولیه و پایه ای لازم در زمینه آزادکاری که خودش نوعی کارآفرینیه رو معرفی و مطرح کنم.

امیدوارم این نمای کلی که تلاش شد جلوی چشم و نظر گرامیتون قرار بگیره، بتونه پیش زمینه خوبی شده باشه و شما دوستان رو در تصمیم گیری های بعدی یاری بده.

کسب درآمد به صورت فریلنسینگ- کارآفرینی

بسته آموزشی مقدمات کارآفرینی

ما تو مجموعه محتوا۲۰ یه بسته آموزشی تولید کردیم. اسمشو گذاشتیم سون پاور. دلیل این نامگذاری هم اینه که پکیج از ۷ پاورپوینت تشکیل شده (سون – seven). پاور ( power) هم برای تاکید روی قدرتمند و کاربردی بودن این پاورپوینت ها بوده.

اگه تو فضای فعال باشید احتمال داره در موردش شنیده باشن و یا حداقل  اسمش به گوشتون خورده باشه.اگر هم اطلاعاتی ندارید من اینجا چند خطی در موردش براتون می گم.

دوستانی که احساس می کنند به مباحث کارآفرینی علاقه دارن می تونن این بسته مجازی رو داشت باشن. آموزش های مناسبی داره و شما رو کمک می کنه تا در شروع، الفبای کار رو خوب یاد بگیرین.

یادتون باشه که مهمترین قدم توی کار هدفگذاریه. اول یاد بگیرین و ابزار کارتون رو بشناسین. بعدش با خیال راحت قدم های بزرگ و حساب شده ای به طرف موفقیت بردارین.

سون پاور چیست؟

سون پاور شامل ۷ فصله که هر کدوم به یک مهارت کارآفرینی می پردازه. پاورپوینت های بسته سون پاور  در عین سادگی، خوش ساخت و با کیفیت هستن. شما دوستان گرامی می تونید با مراجعه به مطلب اختصاصی، در رابطه با محتوای بسته و سر فصل های هر بخش اطلاعات کسب کنید.

با توجه به اینکه محصول با قیمت بسیار مناسب عرضه شده و در ضمن برای هر فعال کارآفرینی از ضروریات اولیه به حساب میاد، ما داشتنش رو به همه علاقه مندان توصیه می کنیم.      

  در مسیر کارآفرینی:

بسته پاورپوینت سون پاور

    بسته آموزشی مقدمات کارآفرینی

           ویدیو  کوتاه معرفی پکیج seven power          

مدير وب سايت - دانش آموخته علوم ارتباطات-روزنامه نگاري از دانشگاه آزاد مركز - داراي سابقه فعاليت در زمينه هاي متعدد مطبوعاتي - توليدات محتوايي - كارشناس رسانه نوشتاري - وبمستر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Shopping cart0
There are no products in the cart!
Continue shopping
0

  سلام به وبسایت محتوا۲۰ خوش اومدی

[pbvariable selector="" attribute="ثبت نام"]

ثبت نام شما با موفقیت انجام شد

خطایی اتفاق افتاد دوباره تلاش کنید

محتوا۲۰ will use the information you provide on this form to be in touch with you and to provide updates and marketing.