By سيامك اسلامي | Published | ۴ دیدگاه
Table of Contents
Toggle
واژه نامه کسب و کار برای توضیح دقیق و روشن کردن مطالب هایلایت و bold شده محتوای وب سایت تدوین شده است. فلسفه تدوین “واژه نامه کسب و کار”، دادن جواب های هر چند مختصر و چند خطی به سوالات دوستانی است که در بدنه وبسایت با واژه های رنگی و یا برجسته شده مواجه شده اند. توضیح کلمات وعبارات : از آنجا که توضیح برای یک یک کلمات در مطلب خاص ممکن است باعث دور شدن از اصل موضوع و طولانی شدن بی مورد مطالب شود، خوانندگان را به واژه نامه وبسایت ارجاع می دهیم. در این قسمت سعی شده تا اگر سوالی در مورد کلمات به کار رفته در مطالب برایشان تولید شده باشد در حد امکان پاسخ کوتاه و قابل قبول داده شود. |
• واژه نامه محتوا • واژه نامه رسانه • واژه نامه کسب و کار آنلاین
واژه نامه ها،همگام با توسعه وبسایت، توسعه پیدا کرده و به روزرسانی می شوند.
تجربه کاربری معادل فارسی عبارت انگلیسی user experience هستش که به طور اختصار بهش میگن (UX).
تعریفی که در وبسایت ویکی پدیا عنوان شده را برای شما نقل قول می کنم:
UX یا همان تجربه کاربری شامل رفتارها، نگرش ها و احساسات یک کاربر درباره استفاده از یک محصول، سامانه، یا سرویس خاص است.
تجربه کاربری جنبه های کاربردی، تجربه شده، اثر گذار به صورت عاطفی، معنا دار و ارزشمند تعامل انسان و رایانه و مالکیت محصول را در بر می گیرد علاوه بر این برداشت یک فرد از جنبه های مختلف یک سامانه مانند سودمندی، کاربری آسان، و کارایی نیز در گستره تجربه کاربری قرار می گیرد.
به عبارت دیگر:
تجربه کاربری همان خاطره ای است که با استفاده از یک محصول، سامانه یا سرویس در ذهن کاربر نقش می بندد.
رابط کاربری، فارسی شده عبارت user interface که به اختصار (UI) گفته می شه. اگه خیلی ساده بخواهیم بگیم می شه اینکه:
تعامل و شکل ارتباطی که کاربر و مخاطب با سیستم مورد نظر برقرار می کنه و بالعکس، باعث ایجاد نوعی ارتباط فی مابین می شه که به اون رابط یا واسط
کاربری می گن.این ارتباط و تعامل دو یا چند جانبه می تونه از طرف کاربر با واژه هایی مثل قابل قبول جذاب ، عالی کاربردی بی نظیر و یا در نقطه مقابل بد،
گیج کننده، گنک، نامفهوم و مثل اینها توصیف یا ارزش گذاری بشه.
منظور از عبارت فریلنسینگ اشاره به فعالیت و شغلی است که اساس آن،کار آزاد و بر پایه تعهدات موقت و مشخص بنا شده است.
فریلنسینگ شیوه ای از کار مولد است که در بعضی رشته ها، از جمله اشتغال در کار تولید محتوا ،و محتوا نویسی رایج است.
فریلنسر کسی است، که طبق قوانین کار آزاد با شخص،شرکت یا مجموعه ای، برای انجام کاری که معمولاً به شکل موقتی و پروژه ای است، توافق و قرار می گذارد. اگر دوست دارید تعریف ویکی پدیا را هم ببینید.
مفهوم کارآفرینی عبارت است از وقت گذاشتن و تلاش کردن برای خلق کالا و یا ارائه خدمتی جدید با شیوه ای نو و مبتکرانه می باشد.
کارآفرینی مستلزم صرف وقت و تلاش وافر است.کارآفرینی ماهیتاً با انواع ریسک ها وچالش ها همراه است.
هدف کارآفرین در نهایت رسیدن به استقلال مالی و کسب رضایت فردی است. کار آفرینی یک رفتار است. کارآفرین با تمرین،آموزش و پشتکار به مرحله کارآفرینی و کسب نتیجه نایل می شود.
اگر بخواهیم کپی رایتینگ را به زبان فارسی ساده برگردانیم! شاید شیوا ترین معادل آن تبلیغ نویسی باشد.
کپی(copy) در اصل محتوایی است که هدف اصلی آن تمرکز بر جنبه های تبلیغاتی و برجسته سازی ویژگی های کالا یا خدمات به منظور جلب نظر موافق مخاطب و یا مشتری در جهت خرید،استفاده و یا هر هدفی است که از پیش طراحی شده است.
نویسنده و به عبارتی تولیدکننده چنین محتوایی کپی رایتر نامیده می شود. در توضیح باید گفت:
اگر چه توصیف این عبارات ساده است، اما در عمل تبلیغ نویسی و یا همان کپی رایتینگ نیاز به تجربه و مهارت از یک سو، و شناخت مشتری،رسانه و بازار کار از سوی دیگر دارد.
به صفحه هایی از وبسایت که مخاطب از آن طریق وارد سایت شما می شود و از این طریق ارتباط دو سویه برقرار می گردد، اصطلاحاً صفحه فرود یا لندینگ پیج می گویند.
ورود مخاطب عمدتاً از طریق موتورهای جستجو،شبکه های اجتماعی و یا تبلیغات و بک لینک ها صورت می گیرد.
اما یک لندینگ پیج به معنای خاص و حرفه ای صفحه ای است که به منظور اثرگذاری و درخواست کار و عملی خاص از سوی مخاطب- مشتری طراحی و تعبیه می شود.
طرح کسب وکار در حقیقت به منزله نقشه راه ایجاد کسب و کار و دستورالعملی است که در آن مراحل و اقدامات مورد نیاز برای به سرانجام رسیدن کار پیش بینی شده است.
تدوین طرح کسب و کار: یک طرح کسب و کار در درجه اول راهنمای سازمان برای رسیدن به اهداف تعیین شده است.
اما در مراحل مختلف کار مانند نیاز های مالی ،اخذ وام ،جذب سرمایه گذار،بورس و غیره نیاز به طرح تجاری و تدوین آن ضروری می نماید.
برنامه بازاریابی از زیر مجموعه های طرح کسب وکار و جزئی از آن به شمار می آید. منتها به دلیل نقش و اهمیتی که در موفقیت یا ناکامی طرح ایفا می کند،بیش بقیه آیتم ها مورد توجه قرار گرفته و به آن پرداخته می شود.
طرح بازاریابی بیان دقیق و موردی نحوه و چگونگی استفاده از ابزار و امکانات برای گرفتن سفارشات و حضور موثر در بازار است.
این یک اصطلاح و قیف فرضی است که هدف از مطرح کردن آن، بیان و به تصویر کشیدن طراحی ایده آل و کاربردی، در جهت مشتری ساختن ورودی های وبسایت است.
قیف فروش که به آن قیف بازاریابی هم می گویند،سلسله مراتبی است که مشتری بالقوه(مخاطب) باید در وبسایت طی(برای اینکه مشتری بالفعل شود) کند را نشان می دهد.
در یک سر ابتدای قیف بازاریابی مشتریان بالقوه یا همان ورودی های نسبتاً خام وبسایت هستند.در انتهای این قیف هم مشتریان بالفعل که دیگر تبدیل به مشتری شده اند.
اساس و فلسفه طراحی این قیف فرضی غلبه بر تمایل مشتری به محافظه کاری و حرکت حساب شده است.
تمام کسانی که در فضای وب در محیط وب سایت ، وبلاگ فعالیت داشته و بخش های اصلی یا جنبی کار ها را اداره و مدیریت می کنند با عنوان وبمستر شناخته می شوند.
ویکی پدیا: وبمستر به طراحان و توسعه دهندگان وب سایت،مدیران وب سایت و وبلاگ و تمامی افرادی که در مدیریت یک بنگاه نقش دارند گفته می شود.
کاربران گرامی:
واژه نامه کسب و کار آنلاین در حال بروز رسانی و تکمیل شدن است
مدیر وب سایت – دانش آموخته علوم ارتباطات-روزنامه نگاری از دانشگاه آزاد مرکز – دارای سابقه فعالیت در زمینه های متعدد مطبوعاتی – تولیدات محتوایی – کارشناس رسانه نوشتاری – وبمستر
مدير وب سايت - دانش آموخته علوم ارتباطات-روزنامه نگاري از دانشگاه آزاد مركز - داراي سابقه فعاليت در زمينه هاي متعدد مطبوعاتي - توليدات محتوايي - كارشناس رسانه نوشتاري - وبمستر
۴ Responses
دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ
سلام روز بخیر
مطالب شما بسیار جالب، مفید و آموزنده بود.
ممنون
سلام در هر صورت حرکت مثبتیه / خوبه که مطالب رو سرسری و بزن و برو منتشر نمی کنید
شاد و پیروز باشی حمید جان شما لطف داری
آخه مگه قرار نبوده مطلب تکمیل بشه؟ با ۱۰تا کلمه که نمیشه دایره المعارف درست کرد. توقع یه واژه نامه درست ودرمون داشتیم. لطفاً اقدام بفرمایید.