ضرورت بخش قوانین و مقررات در وبسایت

اگر صاحب یک وبلاگ یا وبسایت هستید باید بدانید که لازم است آیتمی را با عنوان  قوانین و مقررات در یک برگه ، صفحه و یا در هر صورت بخشی از رسانه تان جای گذاری کنید.

ضرورت طراحی بخش قوانین و مقررات

به عبارت ساده تر وبسایت یا وبلاگ شما باید بخشی با عنوان قوانین و مقررات داشته باشد تا مخاطبین در مواجهه با کسب و کار ،بازار فروش آنلاین،دعوت ها و درخواست ها و خلاصه آنچه محتوای شما به مخاطب ارائه می دهد، تکلیفشان را بدانند.

اگر می خواهید بدانید محتوا چیست؟ خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد می کنیم:

محتوا چیست؟

شما صاحب یک رسانه ارتباط جمعی هستید

شما دارید یک رسانه ارتباط جمعی را مدیریت می کنید. شاید بعضی ها بگویند که چی میگی بابا، من در روز به تعداد انگشتان دست هم مراجعه کننده ندارم.

نکته :

شما در قبال مراجعین انگشت شمار هم همانقدر مسئولید 

 

بله به نظر منطقی می آید. تعداد ورودی در رسانه های مختلف ممکن که نه، حتماً کم و زیاد دارد. ولی این نمی تواند ناقض اصل قضیه باشد.

مسئولیت در قبال کاربران

 اول این که شما در مقابل مخاطب به تعداد انگشت شمار هم مسئولید.بعد هم رسانه شما در هر زمان، در ذات خود امکان برقراری ارتباط با انسانهای سراسر جهان را به شکل تعاملی به شما می دهد.

ارسال بازخورد / اشتراک گذاری مطالب

همچنین امکان دریافت بازخورد فوری و آنی مخاطبان و ارسال آن به جانب شما را فراهم می آورد.

دیگر اینکه محتوایی که شما منتشر می کنید امکان اشتراک گذاری و باز نشر به تعداد دفعات و در زمان های مختلف را دارد.

محتوایی که در وبسایت منتشر می کنید امکان باز نشر در دفعات و زمان های مختلف را دارد

این احتمال هست که کاربر بدون مراجعه به وبسایت منتشر کننده و بوسیله یک رسانه واسط به محتوای شما دسترسی داشته باشد.

با یک جستجوی ساده می شود فهمید که حتی برخی مطالب ساده و به نظر پیش پا افتاده در جاهای مختلف و به دفعات منتشر شده اند.

در نظر داشته باشید که بسیاری از خبرهای داغ شده از یک پست ساده در وبلاگ، .سایت و یا شبکه های اجتماعی منتشر شده اند. شاید هم ناشر اصلاً گمان نمی کرده مطلبش این قدر مورد توجه و قرار گیرد و عمومی شود.

قانونمندی زمینه ساز هدفمندی

گذشته از این ها داشتن قوانین و مقررات شما را در مدیریت رسانه همگانی تان هدفمند می کند. این کار باعث می شود کاربرانتان نسبت به شما و رسانه تان اعتماد بیشتری پیدا کنند.

گذشته از این ها داشتن قوانین و مقررات شما را در مدیریت رسانه همگانی تان هدفمند می کند. این کار باعث می شود کاربرانتان نسبت به شما و رسانه تان اعتماد بیشتری پیدا کنند.

ضرورت بخش قوانین و مقررات

راستش باید مطلبی را به عنوان اعتراف بگویم. من تا چند روز پیش چنین بخشی را در وبسایتم نداشتم.

در این چند سالی که وبلاگ و وبسایت داری کرده ام، ضرورتی برای مکتوب کردن قوانین و مقررات نداشتم .

چند روز پیش بنا به ضرورت (به خاطر پروسه دریافت نماد اعتماد) دریافتم که ایجاد بخشی با عنوان قوانین و مقررات برای پیش بردن مراحل دریافت نشان نماد اعتماد الکترونیکی ضرورت دارد.

این کار را انجام دادم. آنچه اهمیت داشت و باید رعایت می شد تا به صورت قانون حاکم بر ساز و کار روابط گردانندگان وبسایت از یک طرف و مخاطبان و کاربران وبسایت از سوی دیگر می شد را نوشتم، که  البته جا دارد به مرور تکمیل تر شود.

در همان حال  که داشتم قوانین وبسایت می نوشتم، با خودم فکر می کردم :

  • خب ما  چه حقوق متقابلی برای وبسایت و کاربران قائل هستیم؟
  •  ساز و کارهای ارتباط با مشتری و حقوق دو طرف در چیست؟
  •  یا اینکه ما چه خدماتی می توانیم به کاربران و مراجعه کنندگان ، یا نیازمندان به خدماتمان ارائه دهیم؟

خلاصه به این نتیجه رسیدم که این داستان قوانین و مقررات یک موضوع مهم و ضرورت اساسی است.

نقشه راه رسانه شما

قوانین و مقررات

حتی اگر فعالیت ما در حال حاضر تا حدی تفننی و آماتور گونه باشد، همین مکتوب کردن قوانین و مقررات در ادامه ما را در مسیر مورد نظرمان هدایت کرده ، باعث خواهد شد تا از دردسر های احتمالی در پروژه های مالی و سوء تفاهم های دیگر حتی المقدور اجتناب نماییم.

حتی اگر فعالیت شما آماتور گونهباشد تدوین قوانین و مقررات رسانه شما را هدفمند می کند

این ها مواردی بود که  در باب قوانین و مقررات در رسانه به ذهنم رسید و چون به نظرم مهم و مفید بود خواستم آن را با شما به اشتراک بگذارم.

قوانین ضامن حقوق طرفین هستند

 امیدوارم رسانه موفقی داشته باشید و کاربران شما روز به روز بیشتر شوند. این رو هم یادآوری کنم که قوانین و مقررات باید برای دو سوی ارتباط رسانه ای حق و حقوق قائل بشه و خوبه که مدیران و گردانندگان رسانه ها به این قوانین توجه داشته باشند.

جای خالی قوانین و مقررات را زودتر پر کنید

جای خالی قوانین و مقررات رو  زودتر پر کنید تا پیش از هر چیز برای خودتان و رسانه تحت مدیرتتان یک اساسنامه و نقشه در اختیار داشته باشید.

قوانین و مقررات وبسایت ما :
اگر دوست داشته باشید می توانید سری به وبسایت محتوا۲۰ و صفحه مقررات و قوانین بزنید.
همونطور که گفتم، مطالبش شسته و رفته نیست و باید تکمیل تر بشه ولی بالاخره از یک جایی باید شروع کرد.
 چارچوبی که برای قانونمند کردن  ارتباط و تعامل با مخاطبان وضع کرده ایم:                                                                           

قوانین و مقررات وبسایت محتوا۲۰

دیدگاهتان را بنویسید

Shopping cart0
There are no products in the cart!
Continue shopping
0