گام چهارم ۴
همیشه باید تولید محتوا، الویت انجام آن، همچنین لزوم تداوم در کار را مد نظر داشته باشیم. برای تاکید روی موضوع و آشنایی بیشتر کاربران با اهمیت و کاربرد آن، بخش چهارم از مطالب تولید محتوای گام به گام را به بیان دلایل تاکید روی ضرورت استمرار در تولید محتوا اختصاص داده ایم.
امکان برقراری و برپایی رسانه شما یک شبه فراهم می شود. البته این به نظر من خیلی جذاب و مهم است که ما امکانی برای ارتباط داشتن با همگان را به دست می آوریم.
اما برنامه ما برای تغذیه و خوراک آن که محتوا باشد چیست؟ مگر رسانه به خودی خود برای ما ثروت و موفقیت تولید می کند؟
حالا که دیگر انحصار و رانت رسانه ای هم تا حدود زیادی از میان رفته و همه می توانند صاحب رسانه باشند (غیر از رادیو و تلویزیون).
وبسایت شما بنابر تبلیغات و شعارهای واقعی یکی دو روزه می تواند متولد شده و آماده کاربری و فعالیت باشد.
اما این تازه ابتدای راه است، از این جا به بعد شما مسئول مدیریت و نظارت بر رسانه ای هستید که بوحود آورده اید.
رسانه هم نیازهایی دارد.مراقبت ها و سرکشی دائمی را طلب می کند و برای اینکه به سرانجام و عاقبت به خیری برسد برنامه، استراتژی و از همه مهمتر محتوا می خواهد.
می گویم محتوا از همه مهمتر است، دلیل دارد و آن اینکه داشتن وبسایت، هدف، برنامه، استراتژی، امکانات سخت افزاری و نرم افزاری به جای خود، ولی در نظر داشته باشید که همه این ها مقدمات شروع کار شما به شمار می رود.
محتوا و رسانه شما زبان گویای شما، خدماتی که ارائه می کنید و کسب و کارتان است.بدون تولید محتوا اهداف و استراتژی شما جریان پیدا نمی کند. ارتباط که نباشد موفقیت هم معنا پیدا نمی کند. هدف گذاری بی معنا می شود.
با تولید محتوا آن هم بصورت پیوسته ، هدفمند و پایدار می توانید در این بازار رقابتی سر بر آورید و به عنوان یک برند عرض اندام کنید!
در تمایل می توانید مقاله ای جامع پیرامون تولید محتوای فروشگاهی بخوانید:
تکنیک های تولید محتوای فروشگاهی |
محتوایی موثر است که هدفمند هم باشد، مایلید در این زمینه مطلب مفید بخوانید:
محتوا نویسی هدفمند |
حرف حسابتان چیست؟ می خواهید کسب و کارتان را تبلیغ کنید؟ بگویید که چه کالایی را عرضه می کنید، مزایای کالایی که تولید می کنید چیست؟ مایلید خدماتتان را به همه بشناسانید و مشتری جذب کنید؟
خب مشتری و مخاطب شما که ابتدا به ساکن اطلاعات و تصوری کاملی از کار و کسب تان ندارد. این شما هستید که با تولید محتوا باید خودتان ، کالا و خدمتتان را معرفی نمایید و از این طریق بازاریابی کنید.
می گویید چطوری؟ شما برای این کار باید محتوای با کیفیت و هدفمند و قابل فهم را به سوی مشتری و مخاطبتان ارسال کنید.
رسانه شما هر چه که باشد اعم از وبسایت، وبلاگ یا شبکه اجتماعی مثل تلگرام، لینکدین و اینستاگرام می تواند این کار را برای تان انجام دهد.
نکته ای که باید توجه داشته باشید این است که رسانه (media) تنها یک واسطه و مدیوم است ، این شما هستید که باید از ابزار رسانه مانند یک ظرف برای ریختن محتوا در درونش استفاده کنید و در این فراگرد با مخاطبانتان به بهترین شکل ارتباط برقرار کنید و حرفهایتان را به آنها برسانید.
اگر شما تصمیم گرفته اید که وارد کسب و کار دیجیتال و آنلاین شوید، بصورت بالقوه امکاناتی را برای دسترسی به مشتریان انبوه در اختیار دارید ( در کسب و کار سنتی چنین امکانی فراهم نیست) .
حالا اینکه شما از امکانات خود چطور بهره بگیرید و در رقابت با سایرین به کجا برسید به شما و توانایی تان در ادامه کار و چگونگی طی مسیر بستگی پیدا می کند.
درصد عمده ای از موفقیت بستگی به کیفیت خدمات شما ، اینکه چه نیازی را برطرف می کند و هچنین قابل رقابت بودنش دارد.
موضوعی که این مطلب برای گفتنش تاکید دارد، این است که شما در هر حال باید بوسیله تولید محتوا، کالا و خدمات خود را معرفی تبلیغ و عرضه کنید.
موضوعی که این مطلب برای گفتنش تاکید دارد، این است که شما در هر حال باید بوسیله تولید محتوا، کالا و خدمات خود را معرفی تبلیغ و عرضه کنید. |
در بازار رقابتی موجود شناخت مخاطب ، تکنیک های تولید محتوا ، شناخت رسانه و امکانات آن ، نحوه بازاریابی و تجزیه و تحلیل رفتار کاربران ، بازخورد محتوای تولید شده شما نزد کاربران، و بسیاری موارد دیگر در موفقیت شما که همان جلب نظر مثبت کاربران است، موثر خواهد بود.
پس شما در پروسه کسب و کار و خدمات آنلاین خود اهداف معینی را تعیین، رسانه ای را انتخاب، و در اختیار گرفته اید تا با بهترین شکل تبلیغ و گویاترین کلام ممکن محصول، کالا و خدمات خود را بوسیله رسانه ای همگانی که بوسیله خوراک محتوا تغذیه می شود را به افرادی که به شکل بالقوه بی شمارند، برسانید.
بدیهی است که برای موفقیت و رسیدن به مقصد و مقصود نهایی نیازمند حفظ ساز و کار تولید محتوا هستیم.
با تولید محتوای با کیفیت ، اختصاصی ، هدفمند گام بلندی را برای رشد و توسعه و پولسازی کسب و کارتان بر خواهید داشت.
کاربر گرامی
اگر تمایل داری تا در مورد تولید محتوا و چگونگی آن بیشتر بدانی می توانی با مراجعه به مطالب وبسایت محتوا۲۰ در ارتباط با محتوای این مطلب، اطلاعات مبسوط و کاملتری پیدا کنی.
از آنجا که محتوا ۲۰ در زمینه آموزش و تولید محتوای رسانه فعالیت می کند، با پیگری مقالات و حفظ ارتباط با ما می توانید از جدیدترین تکنیک ها و تحولات عرصه تولید محتوا با خبر، و از انتشار آخرین نوشته های ما در زمینه های مختلف تولید محتوا مطلع شوید.
مدیر وب سایت – دانش آموخته علوم ارتباطات-روزنامه نگاری از دانشگاه آزاد مرکز – دارای سابقه فعالیت در زمینه های متعدد مطبوعاتی – تولیدات محتوایی – کارشناس رسانه نوشتاری – وبمستر