Skip to content

برنامه تولید محتوا داشته باشیم-گام به گام۶

By | Published | بدون دیدگاه

تولید محتوای گام به گام -۶

کجای کاریم؟

• شما در قبال مقوله تولید محتوا چه رویکردی دارید؟

• برنامه تولید محتوای شما برای کسب و کار و خدماتتان چیست؟

شما به عنوان یک شخص  یا مجموعه و سازمانی که در فضای آنلاین و دیجیتال حضور دارید و مشغول فعالیت  هستید ، یا  قصد دارید در آینده وارد این چرخه بشوید، چه ساز و کار و استراتژی ای برای تولید محتوای رسانه تان ( وبسایت – وبلاگ -شبکه اجتماعی) برگزیده اید؟

بیایید برنامه تولید محتوا داشته باشیم!

به اعتقاد من تصمیم گیری و برنامه ریزی دقیق برای داشتن محتوای هدفمند و در عین حال با کیفیت که همزمان بتواند جذاب هم باشد، کلیدی ترین تصمیمی است که می توان برای حرکت در جهت موفقیت یا بر عکس اتخاذ نمود.

——  می پرسید چرا ؟ 

غلو نمی کنم. تمام برنامه ها و تدارکاتی که برای حضور در فضای آنلاین تدارک دیده اید یا قصد کرده اید که از آن ابزارها سود ببرید، (اعم از سخت افزار و نرم افزار) همگی شان بدون داشتن محتوا بی ثمر و عقیم خواهند ماند.

تنها با محتوای مناسب و اندیشیده شده است که شما می توانید عرض اندام کنید و شایستگی هایتان را به نمایش در آورید.

اگرچه تولید محتوا شرط کافی برای موفق شدن شما نیست، اما بی تردید از لازم ترین شروط رسیدن به موفقیت است.

“محتوا” ابزار ارتباط و دستیابی شما به گروهای هدفتان است. روشن است که بدون برقراری ارتباط درست و کامل، هیچ نتیجه قابل قبول و انتظاری از کار عاید نشده و چیزی دستمان را نخواهد گرفت.

چقدر خوب می شود اگر قبل از ناکامی، دوباره کاری، اتلاف انرژی، زمان و سرمایه مان  یک برنامه درست و درمان برای مقوله تولید محتوا داشته باشم.

 

اگرچه تولید محتوا شرط کافی برای موفق شدن شما نیست

اما بی تردید از لازم ترین شروط رسیدن به موفقیت است.

چه محتوایی نیازتان را برطرف می کند؟

به تجربه شاهد هستم که اکثر فعالان فضای آنلاین قبل از  استارت فعالیت آنلاین شان، تولید محتوا را جدی نمی گیرند، درصد بالایی هم تا مدت ها (مثلا یک یا دو سال) تکلیف خودشان را نمی دانند و به معنای واقعی کلمه بلا تکلیف ، حیران و سرگردانند. 

وقتی از ارسال کننده درخواست (برای تولید محتوا) می خواهی که به شکل دقیقی بگوید که چه محتوایی و در چه قالبی نیاز دارد، متوجه می شوی که اکثرشان تا این مرحله موضوع تولید محتوا را جدی نگرفته اند.

بعضی ها در این مرحله دچار شوک می شوند و می روند، اما ممکن است یکی دو هفته دیگر که باز از همان مجاری پیامی با این مضمون بفرستند:

برای ارتقاء سئو وبسایت محتوا نیاز دارم!  ( به عبارتی هنوز تصمیم نگرفته و تحقیقی نکرده اند).

زودتر تکلیفتان را روشن کنید

به نظر می رسد همه کسانی که به نوعی با ما ارتباط برقرار می کنند (در زمینه تولید محتوا) ، به درجات مختلف به این نتیجه رسیده اند که برای پیشبرد برنامه هایشان حتماً نیاز به تولید محتوا دارند.

اما اکثریت آنها استراتژی روشن و راهکاری مدبرانه در جهت تهیه خوراک برای محتوای رسانه تحت مدیریتشان ندارند.

راه حل چیست؟

از آنجا که هیچ کدام از ما انرژی زیادی و منابع نامحدود در اختیار نداریم، پس لازم است که هر چه زودتر و بدون اتلاف وقت، فکری به حال مقوله تولید محتوا کنیم، چرا که بی تصمیمی و بی برنامه گی آفت موفقیت است.

سخن پایانی

شما هم اگر فکر می کنید که این مطالب منطقی و قابل پذیرش است پیش از آنکه فرسوده و مایوس شوید یا خدای ناکرده زمانی برسد که برای نجات کسب و کارتان دیر شده باشد یک بار برای همیشه تصمیم عاجل و تدبیر لازم را در این زمینه به عمل آورید. 

موفق و موید باشید – سیامک اسلامی

مدير وب سايت - دانش آموخته علوم ارتباطات-روزنامه نگاري از دانشگاه آزاد مركز - داراي سابقه فعاليت در زمينه هاي متعدد مطبوعاتي - توليدات محتوايي - كارشناس رسانه نوشتاري - وبمستر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Shopping cart0
There are no products in the cart!
Continue shopping
0