Skip to content

رسانه media

خصوصیات و مزایای روزنامه نگاری الکترونیک/آنلاین/سایبر
آزادی از زمان و مکان
نزدیک بودن و بی واسطگی
پارادایم دو سویگی
فرا متن و ادبیات جهانی واژه ها
پایایی و جنبه تکمیلی متن
گرافیک متحرک ،صدا و تصویر
پیکر بندی محتوا
شخصی شدن
نسل ها و کادر ها
توزیع افقی و بدو ن سلسله مراتب
گرد آوری و توزیع ویژه
فرآیند ارتباط :
۴ نکته برای جذب هر چه بهتر پیام

منظور ومعنای فرآیند، تولید و باز تولید سیستمی،تغییر،زایش و جابجایی است.همه آدمها و حتی رسانهها ،گاهی در بحث اثر گذاری، دچار پیشداوری و قضاو تهایغلط و ناروا می شوند.

آنها خیال می کنند پیا م هایشان بیشترین تاثیر را روی مخاطب می گذارد. اما معمولاً نظرخواهی ها عکس قضیه را نشان می دهد!

کارشناسان و صاحبنظران، در آثار ارتباط چهار قضیه را مطرح می کنند.برای اینکهپیام بهتر جذب شود باید این چها ر شرط موجودباشد:

۱ – پیام باید به نحوی تنظیم شود که توجه پیامگیر را بهخود جلب کند.

یعنی پیام اگر جذابیت نداشته باشد،یا زمینه ذهنیمخاطب با آن انطباق  نداشته باشد،به آن توجه نمیکند.

مثلاًکسی قصد خرید اتومبیل با رنگ و مارک خاصیدارد ،در خیابان آن رنگ و مارک را بیشتر از بقیه مواقعمی بیند.

اگر پیامگیر خسته باشد ،پیام را خوب درکنمی کند.اگر مشغول کاری باشد پیا م را خوب درکنمی کند.

۲- پیام باید از نشانه هایی استفاده کند که با تجربههای مشترک پیامگیر و پیامد هنده مر تبط باشد.

اگر پیام دهنده ار نشانه ای استفاده کند که پیام گیر آنرا نمی شناسد،پپام بی تاثیر است.

۳- پیام باید نیاز های شخص گیرنده را برانگیزد و راهیبرای ارضای آن نشان دهد.

۴ – پیام باید راهی برای ارضاء نیاز ها توصیه کند که باوضعیت گروهی که پیامگیر در آن عضویت دارد،تناسبداشته باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Shopping cart0
There are no products in the cart!
Continue shopping
0