آماده تولیدمحتوا شو!-گام به گام۵

آماده گی برای تولید محتوا

مایلم همین اول مطلب موضوعی را با شما در میان بگذارم. طرف صحبتم دوستانی هستند  که علاقه ، انگیزه،کشش و آماده گی برای شروع فعالیت در فضای آنلاین را در خود می بینند.

محتوای معجزه گر !

امروزه روز ما شاهد  عرض اندام رسانه های دیجیتال هستیم. برگزاری محافل و جلسات  مرتبط با کسب و کارهای دیجیتال و آنلاین که با تولید محتوای انگیزشی و البته با رویکرد های عمدتاً تبلیغاتی – بازاریابی در راستای تقویت کسب و کار خود یا سازمان مورد نظرشان، اقدام به تولید محتوا در جهت جذب افراد و سازمانهای علاقه مند و یا نیازمند به این خدمات می کنند.

طبیعی است که در این نوع پیامها مشکلات و مصائب راه، یا در صد احتمال شکست و ناکامی خیلی برجسته نمی شود.

در مقابل بیشتر از مزیت ها و چشم انداز مسیر نمایش داده شده و مورد بحث صحبت به میان می آید.

به همین خاطر هم ما شاهدیم که خیلی از شروع های به ظاهر طوفانی بعد از مدتی کند شده و یا کاملاً متوقف می شود ، حتماً دلیلش را حدس می زنید.

آمادگی لازم را کسب کنید

فرمول موفقیتی که در فضای کسب و کار و خدمات آنلاین وعده اش را می دهند دو سر دارد. بعضی ها به سرعت شیفته و جذب وعده ها و آینده ای که برای ما ترسیم می کنند و وعده اش را می دهند، می شوند و بی مقدمه و بدون بررسی های لازم روانه میدان می گردند!

در مقابل بعضی ها با دقت نظر و بررسی لازم و کافی پیش می روند.این گروه ضمن نظر داشتن به مزیت ها و امکانات برنامه مورد نظر و پیشنهاد شده، مشکلات  تنگناها و واقعیت های موجود را دریافته و پیشاپیش برای عبور از موانع سر راه برنامه ریزی می کنند.

فرمول موفقیت شما در تولید محتوا

به یاد داشته باشیم: اتخاذ تمهیدات و ارائه راهکار بخش جدایی ناپذیر هر حرکت کارآفرینانه به شمار می رود.

با توجه به آنچه گفتیم، در ادامه پیشنهاداتی  برای در نظر داشتن موارد ابتدایی که در عین حال جزو ضرورت های شروع کار هستند را مطرح می کنم:

مطالعه کافی در زمینه مورد نظر

  1. قبل از شروع در مورد کاری که می خواهید شروع کنید اطلاعات کافی جمع آوری کنید.
  2. نظرات متعدد و متفاوت را از منابع مختلف جمع آوری و مطالعه کنید
  3. کارشناسان زمینه مورد نظر را شناسایی و کنید و از تجربه و توصیه شان استفاده کنید.
  4. پیش از اینکه عملاً کارتان را شروع کنید زمانی را صرف کنید و در شبکه های اجتماعی – وبسایت و وبلاگ های هم راستا سیر کنید و در مورد نحوه کار و برنامه آنها اطلاعات کسب کنید.

در مورد تولید محتوا بحث می کنیم

از آنجا که برنامه وبسایت ما صحبت کردن از محتواست نکات و موارد مهمی که برای شروع کار باید دانست و رعایت کرد را یادآوری می کنم:

  • برنامه کاری من چیست؟چه چیزی نیاز من را برطرف می کند؟
  • رسانه مورد نظر من کدام است؟(وبسایت-وبلاگ-شبکه اجتماعی)
  • مخاطب هدف من چه کسانی هستند؟
  • پرسونای مخاطب من چیست؟(کنش- واکنش- رویکردها علایق نقطه جوش…)
  • چه محتوایی نیازم را برطرف می کند(متنی- صوتی- تصویری- ترکیبی)
  • چه مدت زمانی را باید صرف رسیدن به مقصد کنم؟

اول برنامه ریزی کن

مواردی که در بالا آیتم وار نوشته شده هر کدام دنیایی حرف و حدیث دارد که  سخن روز فعالان فضای مجازی است.

هدف اصلی این نوشته گوشزد کردن لزوم کسب اطلاعات زمینه ای و آماده شدن پیش از شروع است.

با آماده گی شروع کن

این که می گویم باید اول مدت زمانی را صرف یادگیری و کسب دانش و اطلاعات در زمینه مورد نظر کرد دلایل روشن و منطقی دارد.

خیلی ها هستند که تحت تاثیر تبلیغات تصمیم به داشتن وبسایت می گیرند، چون شنیده اند که کار ساده ای  است.تبلیغ می شود که: ۱ روزه وبسایت شما را آماده می کنیم و … بعد شما پولدار می شوید.

یا، با تولید محتوا به سرعت کسب و کار یا خدماتی که می خواهید ارائه کنید رونق می گیرد. از این در باغ سبز نشان دادن ها که بگذریم باید گفت فضای تولید محتوا و کسب و کار همه جا رقابتی است.

تکنیک های تولید محتوای فروشگاهی

در پایان

در انتها باید نتیجه گرفت که برای پرهیز از ناکامی، سرخوردگی، اتلاف منابع مالی و وقت گرانبها از همین ابتدای کار با برنامه ، دانش ، هدف و شناخت کافی از آیتم های موثر در این پروسه وارد کارزار شویم.

برای موفقیت در زمینه تولید محتوا تنها راهی که می توان متصور شد کسب دانش ، علاقه مندی ، پشتکار ، انگیزه واقعی و در نتیجه انرژی و اشتیاق فراوان است.


تولید محتوای گام به گام-۱

تولید محتوای گام به گام-۲

تولید محتوای گام به گام-۳

تولید محتوای گام به گام-۴

تولید محتوای گام به گام-۶

2 دیدگاه دربارهٔ «آماده تولیدمحتوا شو!-گام به گام۵;

  1. سلام مطلبی که گذاشتید به نکات مهمه اشاره داره و صد در صد سودمنده، ولی به نظر من اگه ساده تر و روان تر بنویسید بیشتر مورد استقبال قرار می گیره

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

Shopping cart0
There are no products in the cart!
Continue shopping
0