Skip to content

کارگردان آوای فاخته در آغوش البرز آرمید!

By | Published | بدون دیدگاه

گزارشی از آیین خاکسپاری کارگردان آوای فاخته روانشاد

“بهمن زرین پور”

 

این مطلب به عنوان یک نمونه کار خبر مطبوعاتی در وبسایت قرار گرفته است

صبح روز جمعه -ساعت حدود ده صبح

پیکر زنده یاد بهمن زرین پور کارگردان و بازیگر پیشکسوت کشورمان،که پس از گذراندن یک دوره بیماری دار فانی را وداع گفت، صبح امروز ( جمعه ۱۸ تیر ۹۵) با حضور خانواده، جمعی از هنرمندان ، همکاران و  دوستدارانش تا قطعه هنرمندان بهشت سکینه کرج تشییع، و در خاک آرمید.

تشییع جنازه

مشایعت کنندگان پس از تشییع جنازه مقابل منزل واقع در مهرشهر کرج،به دنبال آمبولانس حامل پیکر این هنرمند،وارد محوطه بهشت سکینه سلام الله علیها شده و یک به یک در اطراف ساختمان غسالخانه گرد آمدند.

به نظر می رسید پیشاپیش هماهنگی های لازم به عمل آمده و تمهیدات لازم برای برگزاری مراسم  اندیشیده شده است.

نماز میت

نماز میت در سالن همکف ساختمان غسالخانه،با حضور تشییع کنندگان اقامه شد.سپس جنازه روی دوش حاضرین مسیر حدود صد متری را تا رسیدن به مزار طی کرد.

مشایعت تا مزار در قطعه هنرمندان

این مسیر با چند توقف و نثار فاتحه جهت شادی روح و طلب آمرزش برای متوفی همراه شد. روی مزار از قبل سایه بان هایی تعبیه شده و صندلی چیده شده بود.

….. آیین خاکسپاری با آداب و مناسک خاص آن همراه شد.

گزارش نقادانه از نحوه بزرگداشت اموات

اینجا آرامستان است!

 

بعد از مراسم تدفین

حاضرین عمدتا روی صندلی ها نشسته بودند و یا در اطراف سایه بان زیر سایه درخت های جوان ایستاده بودند. در میان حضار چهره شناخته شده کم نبود.

پرویز پرستویی،جلال مقامی، مجید صالحی،جهانگیر کوثری،رخشان بنی اعتماد،مریلا زارعی،آزیتا حاجیان،ارژنگ امیر فضلی،میر طاهر مظلومی و چندین چهره شناخته شده دیگر نیز در این مراسم حضور داشتند.

یاران و همکاران زرین پور از او چه گفتند:

“جلال مقامی” اولین نفری بود که میکروفون را به دست گرفت و ضمن گرامیداشت یاد رفیق و همکارش به همسایگی دیرین و ارتباط قدیمی بینشان اشاره کرد.

“پرویز پرستویی” که حضوری پررنگ و فعال در مراسم داشت ضمن عرض تسلیت به دختر ،همسر و بقیه اعضای خانواده ،از همکاری اش با “زرین پور “در سریال آوای فاخته گفت و اخلاق و روحیات وی را ستود.

“مریلا زارعی” هم ضمن تمجید از شادروان زرین پور عنوان کرد که بسیار از او یاد گرفته و سپس با خطاب قرار دادن متوفی گفت: ممنونم که به من آموختی…گریه پایان دهنده صحبت های خانم زارعی بود.

در این بخش خانم “مینا جعفر زاده ” همسر متوفی که خود از چهره ها و هنرمندان سرشناس بشمار می رود ضمن اظهار تشکر از حضار، از آنان به خاطر حضور و ابراز همدردی شان قدردانی نمود.این بانوی هنرمند نیز در پایان قدری احساساتی شد.

در ادامه آقایان “مسعود جعفری جوزانی” و “علیرضا جاوید نیا” از دوست و همکار خود به نیکی یاد کرده و از ایشان تجلیل کردند.

پایان مراسم

در پایان مراسم نیز “پرویز پرستویی”بنا به درخواست خانواده “زرین پور” ضمن تشکر از شرکت کنندگان در مراسم از طرف خانواده متوفی بطور موکد همه حضار را برای صرف ناهار دعوت کرد.

خلاصه بیوگرافی

زنده یاد “زرین پور” متولد ۱۳۲۰ در کرمانشاه بود. از این هنرمند سینما، تئاتر و تلویزیون آثار متعددی در مقام بازیگر و کارگردان بر جای مانده است.

از جمله آثار به یاد ماندنی بهمن زرین پور می توان  به کارگردانی سریال های نوستالژیک عطر گل یاس(۱۳۶۹) و آوای فاخته (۱۳۷۳) اشاره کرد.

برای آشنایی با آثار این هنرمند به صفحه  ویکی پدیا با نام وی مراجعه کنید.

مدير وب سايت - دانش آموخته علوم ارتباطات-روزنامه نگاري از دانشگاه آزاد مركز - داراي سابقه فعاليت در زمينه هاي متعدد مطبوعاتي - توليدات محتوايي - كارشناس رسانه نوشتاري - وبمستر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Shopping cart0
There are no products in the cart!
Continue shopping
0