گلایه از بی تدبیری دولت

مردم معتقدند که دولت بی تدبیر، برای رفع مشکلات و چالش های اقتصادی خود ساخته اش، یک بار دیگر به وضوح دستش را در جیب مردم کرده است!

به نظر می رسد که سیاست های نا کارآمد، من درآوردی و بدون برنامه ریزی اصولی، مردم را به شدت آزرده خاطر کرده است.

تصاویری از اولین روز اعتراضات

این تصاویر بخشی از اعتراضات مردمی در واکنش به اعلام گران شدن قیمت بنزین در محله باغستان کرج است.

توضیح: باغستان در شمال شهر کرج تا دامنه های البرز امتداد دارد . بخشی از آن در منطقه ۷ و بخش جدیدتر آن که باغستان غربی نامیده می شود در محدوده منطقه ۶ شهرداری کرج قرار گرفته است.

ظهر۲۵آبان۹۸


اعتراض مسالمت آمیز

لازم به توضیح است که “اعتراضات بنزینی” که در ساعات اولیه به نظر یک حرکت خودجوش و مسالمت آمیز اعتراضی عموم مردم به گران شدن بنزین و تبعات ناشی از این  اقدام و همچنین در کنار آن عدم اطلاع رسانی و شیوه بد مطرح کردن این اقدام بود، در ادامه منجر به درگیری ها و وارد آمدن  خسارات هنگفت جانی و مالی گردید.

 

“اعتراضات بنزینی” که در ساعات اولیه به نظر یک حرکت خودجوش و مسالمت آمیز اعتراضی عموم مردم بود، در ادامه منجر به درگیری ها و وارد آمدن  خسارات هنگفت جانی و مالی گردید.

 

سرکوب معترضان

“اعتراضات بنزینی” که بعدتر از آن با عنوان “حوادث آبان”  نیزازآنان یاد شد، تنها ۳ روز جریان پیدا کرد و با سرکوب شدید معترضان توسط نیروهای امنیتی همراه گردید.

خسارات جانی و مالی حوادث

دلایل این اعتراضات،  نحوه مواجهه نیروهای انتظامی و امنیتی با معترضان، علت وارد شدن خسارات شدید جانی و مالی و سایر تبعات دامنه دار این رویکرد قابل بررسی است.

لزوم کالبد شکافی حوادث

با وجود گذشت چند ماه از این حوادث، هنوز در مورد علل، عوامل و هزینه های آن توضیحات جامع و کاملی ارائه نشده است.

ویدیو اعتراضات آبان – محله باغستان

ویدیو اختصاصی کوتاه از محله باغستان که مربوط به اعتراضات آبان۹۸(بنزینی) که در سایت آپارات بار گذاری شده است.

ویدیو کوتاه از اعتراضات بنزینی – آبان۹۸

 

 به افکار عمومی پاسخ دهیم

روشن است که افکار عمومی برای پرسش های خود پاسخی در خور و مناسب طلب می کند، از آنجا که مشروعیت و اقتدار هر حکومتی در گرو اقناع عمومی و روشن کردن ذهنیت مردمان تابع آن نظام حکومتی است.

لذا به نظر می رسد لازم است چنین پرسش هایی که در پس ذهن آحاد مردم قرار دارد باید به بهترین شکل و بصورت قابل قبول ، صادقانه و قابل پذیرش پاسخ داده شود.

مگر اینکه…

حوادث آیان ماه و اعتراضی که بهانه آن گران شدن قیمت بنزین بود، به لحاظ فراگیری وسعت زیادی پیدا کرد و در شهرهای کوچک و بزرک کشور جریان  یافت.

به نظر رسید که اقشار کمتر برخوردار و کم بنیه تر ( از لحاظ مالی) و همچنین جوامع حاشیه نشین در این اعتراضات نقش پررنگ تری را ایفا کردند.

 

گزارش باغستان :

باغستان چطور جایی است؟