نمونه رپورتاژ آگهی

By | Published | ۲ دیدگاه

نمونه کار- نمونه رپورتاژآگهی - ویژه مسکن

نمونه رپورتاژ آگهی (ویژه مسکن)

این نمونه رپورتاژ آگهی که تقدیم حضورتان می شود، یک نمونه کار عملی در تولید رپورتاژ آگهی است.

رپورتاژ آگهی همانطور که از اسمش بر می آید در اصل یک نوع آگهی است که در قالب گزارش تولید و منتشر می شود.

تولید رپورتاژ آگهی در قالب گزارش

گزارش یک قالب ژورنالیستی است که به خاطر آزادی عمل در نوع نوشتار دست نویسنده را برای به کار بردن ترکیبی از تکنیک های روزنامه نگاری، برای تاثیر گذاری و جذاب سازی محتوا نزد مخاطب، باز می گذارد.

رپورتاژ آگهی می تواند ترکیبی از گزارش، مصاحبه، عکس، فیلم، اینفوگرافی و هر عنصر جذابیت بخش دیگر باشد.

نمونه رپورتاژ آگهی ما در این مطلب به بخش مسکن اختصاص داشته و با محوریت بنگاه معاملات مسکن تولید شده است.

توضیح:

از آنجا که این مطلب تنها به عنوان نمونه کار عملی رپورتاژ آگهی در وبسایت قرار داده شده ، طبیعی است که بیشتر جنبه بازاریابی و آشنا سازی مخاطبان با سبک و سیاق کار ما در محتوا۲۰ مد نظر ما بوده باشد.

برای سفارش رپورتاژ آگهی کافی است درخواست خود را در فرم سفارش ثبت نمایید:

سفارش رپورتاژآگهی     

چطور رپورتاژ آگهی تولید کنم؟

پیش از این در مورد تولید و انتشار رپورتاژ آگهی مطالب آموزشی و کاربردی منتشر کرده ایم . دوستان در صورت تمایل برای یادگیری چارچوب ها و تکنیک های تولید و انتشار رپورتاژ آگهی می توانند این مطلب را بخوانند:

تولید و انتشار رپورتاژ آگهی     

تولید رپورتاژ آگهی مطابق سلیقه شما

نمونه رپورتاژ آگهی حاضر تنها یک نمونه کار  است که می تواند با توجه به نوع سلیقه و نیاز سفارش دهنده، تولید – تالیف و مناسب سازی شود.

آماده همکاری با شما هستیم

محتوا ۲۰ برای تولید انواع رپورتاژ آگهی آماده همکاری و ارائه مشاوره با اشخاص و سازمان های علاقه مند می باشد.

سفارش تولید محتوا در محتوا20


نمونه رپورتاژ آگهی/ تهیه/ تنظیم / انتشار بهمن ماه ۹۷ – سفارش: موسسه معاملات مسکن  —-  رپورتاژ آگهی تحویل شده است


دیگر پولتان را هزینه اجاره مسکن نکنید

با وجود گرانی هم می شود صاحبخانه شد

توصیه مشاور با تجربه برای همه اجاره نشین ها

نمونه رپورتاژآگهی مسکن-محتوا20

شاید از نظر خیلی ها این روزها برای تهیه مسکن و خرید خانه و ملک روزهای مناسبی به حساب نیاید. خب همانطور که همه می دانیم روزهای اوج تورم و گرانی است. وضعیت اقتصادی هم که چندان رو به راه نیست.

بعضی ها که خانه ندارند و به اصطلاح مستاجرند، یا به سختی از پس هزینه اجاره بها بر می آیند،یا مثل بسیاری  دیگر ترجیح داده اند به شهرها و شهرک های اطراف کلان شهر ها مهاجرت کنند.

هزینه سنگین اجاره بها بر اساس آمار

بر اساس آماری که رسانه ها ارائه می کنند. در شهر تهران به طور متوسط حدود ۶۰ درصد درآمد خانوار هایی که خانه ندارند صرف هزینه مسکن می شود.

فعالان بازار مسکن چه می گویند :

از آنجا که موضوع مسکن، خرید و فروش، رهن و اجاره و بقیه موضوعات مشابه هم راستا از موضوعات مهم و مورد توجه عموم مردم است،تلاش کردیم تا پیرامون موضوع مسکن اخبار و اطلاعات بیشتری بدست آوریم:

رفت و آمد ها برقرار است مردم می آیند، می نشینند، سئوال می پرسند.کمی که زمان طولانی می شود استکان چای روی میزشان قرار می گیرد. هر از گاهی صدای زنگ تلفن به صدا در می آید. ثابت ، همراه ، گاهی اوقات هم صدای حرف زدن  و زنگ تلفن در هم می پیچد..

۴ مشاوران پشت میزشان نشسته اند و به مراجعین پاسخ می دهند. مراجعه کننده ای وارد می شود و  از همان جلوی در قضیه را مطرح می کند:

سلام

بفرمایید

خانه ای برای اجاره می خواهم

چقدر پول دارید؟

۵۰ تومان

منتظرم که آقای مشاور بگوید:

با این پول که کسی خانه اجاره نمی دهند، آقا مثل اینکه شما تو این مملکت زندگی نمی کنید! و ادامه…

ساعتی با مشاوران املاک

(((مشاورین مسکن مشرق زمین)))

اما داستان اینجور پیش نمی رود، مشاور میانسال و خوش لباس آقای مراجعه کننده را به نشستن دعوت می کند. همسر آقا هم که بیرون ایستاده، به جمع اضافه می شود.

الان ۱۵ نفر داخل سالن هستند.۳ نفر جلوی میز مشاورین و بقیه در چند گروه در میزهای جداگانه نشسته اند تا بلکه معامله ای به سرانجام برسد.

میز مدیر عامل در گوشه ای از این سالن نسبتاً بزرگ و حدوداً ۱۵۰ متر مربعی قرار گرفته است. آقای مدیرعامل مردی میانسال است و در نگاه اول خوش برخورد به نظر می رسد.

محتوا۲۰- با توجه به وضعیت بازار مسکن ، گرانی ، تورم و رکود همزمان خیلی دوست داشتیم که یک  گزارش میدانی و رودرو با فعالان صنف مسکن و املاک داشته باشیم.

بعد از تحقیقات ابتدایی و کسب اطلاعات از چند نفر از همکاران و پرس و جو از افراد مرتبط که پیش از این به نوعی رابطه همکاری بین ما و آنها برقرار بوده،برای تهیه گزارش شما را مناسب دانستد.

نظر ما این بود که بنگاه و موسسه ای را انتخاب کنیم که دارای ویژگیهای خاص و متمایز باشد. تجزیه و تحلیل بازار و داشتن برآوردی از آینده آن نیاز به فعالیت و توسعه کادر و پرسنل یک واحد دارد.

به هر صورت  با توجه به جمیع جهات آنها در این منطقه موسسه شما را پیشنهاد دادند.

محتوا۲۰- آقای مهدوی شما به عنوان مدیربنگاه معاملات مسکن  بازار فعلی  را چطور توصیف می کنید؟

راستش رو بخواین این سوال دو تا جواب متفاوت می تونه داشته باشه.جواب اول که همه ما با اون آشنایی داریم و به اون می گن جواب کلیشه ای، اینکه: خبری نیست- کار خرابه – بازار راکد شده و از این جور جواب ها که می شه عنوان کرد.

اما جواب من اینه که ذات کار ما همینه زمانی خوبه و زمانی ممکنه بازار به اصطلاح خیلی شیرین نباشه !

ولی این ها معنیش این نیست که ما کار رو تعطیل و کنار بنشینیم.

 محتوا۲۰-دراین شرایط شما فکر می کنید چه کار باید کرد؟

ما مطابق معمول کارمان را انجام می دهیم. این شرایط و نیاز بازار است که به ما می گوید روی کدام موارد تمرکز کنیم و فعالیت بیشتری داشته باشم.

محتوا۲۰- باز هم می خوام سوالم را تکرار کنم و بپرسم چه کار باید کرد؟جواب شما کمی محافظه کارانه بود ضمن اینکه  می خواهم بدانم آیا شما برای مشتریان خودتان  راهکار هم ارائه می دهید؟

بله،ما در مورد شرایط بازار دستمان بسته است. ولی چیزی که ما را از بقیه همکاران جدا می کند و الویت کار ما در این موسسه به شمار می رود، مشتری مداری به معنای واقعی است.

در مقابل مشتری ها خودمان را صد در صد مسئول می دانیم و هر کاری از دستمان بر می آید برایشان انجام می دهیم.چیزی به اسم مشتری به درد نخور و این جور القاب نداریم.

ما ۹ نفر پرسنل ثابت و تمام وقت حرفه ای داریم. با وظایف تقسیم شده.ما در مجموعه “مشاوران مشرق زمین” نیرو های با کیفیت با راندمان کاری بالا را به عنوان همکار می پذیریم.

تلاش ما این این است که سرویس هایی در خور مشتریان خوبمان ارائه کنیم.شاید به همین جهات باشد که دوستان به ما لطف دارند.

محتوا۲۰- در این شرایط گرانی مسکن چه خدماتی برای توانمند سازی مشتری ها دارید؟

چشم توضیح می دهم. اصل مطلب و رمز کار ما این است ما تنها به عنوان شنونده و یک مشاور منفعل عمل نمی کنیم.

از صفر تا صد کار با مشتری همراهی می کنیم. از لحظه ورود تا آخر کار با او همراه و هم قدم هستیم.

بچه ها تحصیلکرده اند. جلسات متعدد برای تحلیل شرایط و اخذ تصمیمات برگزار می کنیم.اطلاعات مراجعین دسته بندی شده و تا رسیدن به نتیجه نهایی کار را ادامه می دهیم.

محتوا20- نمونه رپورتاژاگهی

بعضی وقت ها برای مشتری ها مساله و مشکل پیشامد می کند و موجب می شود که کار ناتمام رها شود. در هر حال ارتباط خودمان را با مشتریان حفظ می کنیم…..خلاصه هر کس پایش را اینجا گذاشت تا ابد مشتری ما خواهد بود.(با خنده)

محتوا۲۰- در مورد  محدوده و نحوه فعالیتتان هم می گویید؟

در مورد محدوده باید بگویم که محدوده ای تعیین نکرده ایم ما عمده فعالیت مان در استانهای تهران ،البرز و در مرحله بعد استانهای شمالی است. همانطور که گفتم کادر مجرب و تحصیلکرده ای داریم. فایل بندی اطلاعات مراجعین را از ابتدا با دقت و درست تکمیل و دسته بندی می کنیم. علاوه بر کادر ثابت از همکاران پاره وقت، دور کار و همچنین کمک سایر بنگاه های مسکن هم سود می بریم.

محتوا۲۰- اگر کسی مراجعه کند و بگوید در این شرایط دیگر توانایی و  پول کافی برای اجاره یا خرید مسکن مناسب را ندارد شما چه می گویید؟ آیا کاری از دستتان بر می آید؟

این یک سناریوی تکراری است. منتها در شرایط فعلی بیشتر شاهد تکرار آن هستیم.واقعیت این است که ما اصل موضوع و کاهش قدرت خرید و توان مالی مردم را نمی توانیم تغییر دهیم. برای برگشتن به شرایط معمولی شاید چند سال زمان لازم باشد.کاری که ما می کنیم در درجه اول مشاوره حرفه ای و تشخیص سلیقه و نیاز مراجعه کننده است.

مشاوره و معرفی گزینه های مناسب

در مرحله بعد گزینه های مناسب را معرفی می کنیم و اطمینان می دهیم که در صورت تمایل و تصمیم رهایشان نمی کنیم. سعی می کنیم نمایی از تبعات تصمیمی که قرار است عملی شود را برایش روشن کنیم.

برای کسانی که درگیر مشکلات مالی هستند گزینه هایی جایگزین معرفی می کنیم.در بسیاری از مناطق استان های تهران و البرز مناطق نوساز با قیمت های مناسب تر وجود دارند که رو به رشد هستند و آینده خوبی هم دارند.

سعی می کنیم راه نشان دهیم.در صورت تمایل و لزوم هماهنگی انجام می دهیم.در مواردی هم با استفاده از امکاناتی که فراهم کرده ایم، مشتری ها را حتی بصورت گروهی به منطقه مورد نظر اعزام می کنیم و…

محتوا۲۰- با توجه به اوضاع، آینده را چطور می بینید؟ چه پیشنهادی یا توصیه ای برای مردم دارید؟

همانطور که گفتم برای برگشت به شرایط معمولی نیاز به زمان داریم. برای کسانی که می خواهند خانه اجاره کنند یا بخرند توصیه ام در وهله اول عجله نکردن است.

اول خوب قضیه و عواقب را بسنجند و بعد تصمیم شان را عملی کنند. از مشاورین حرفه ای و توانمند استفاده کنند. این خیلی مهم است و بسیاری از مردم اهمیت کافی به مشاوره اصولی نمی دهند. شما با مشاوره می توانید از تجربیات و توانایی افراد خبره سود ببرید.

به خصوص در شرایط کنونی که ما نیاز داریم بهترین تصمیمات را اتخاذ کنیم. الان دیگر شرایطی نیست که کسی بخواهد چشم بسته و الله بختکی! کاری انجام دهد.

در پایان یک روز کاری دیگر

ساعت کم کم دارد به ۱۰ شب نزدیک می شود .تعداد ورود و خروج مراجعین کمتر شده ولی باز هم تک و توک می آیند و جواب می گیرند. مشاورین هم دارند روی میزهایشان را خلوت می کنند.

جعبه ای شیرینی که نشانه به سرانجام رسیدن معامله ای است در سالن گردانده می شود. صدای مبارکتون باشه – مبارکتون باشه تبسم را بر لبان همه می نشاند.

یک روز کاری دیگر به انتهایش رسیده است. فردا هم روز دیگری است. امروز و فردایی نیکو برای همگی آرزو می کنیم.

با سپاس

مدير وب سايت - دانش آموخته علوم ارتباطات-روزنامه نگاري از دانشگاه آزاد مركز - داراي سابقه فعاليت در زمينه هاي متعدد مطبوعاتي - توليدات محتوايي - كارشناس رسانه نوشتاري - وبمستر

۲ Responses

  1. شایگان گفت:

    سلام به شما ممنون دوست گرامی هزینه تولید یک رپورتاژ آگهی در همین حد و اندازه چقدر می شه؟ ممکنه به من پاسخ بدید؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

چهار × 1 =

Shopping cart
There are no products in the cart!
Continue shopping
0