یاداشت: ارتباط رندر نشدن اندیشه با کسب موفقیت!
من معمولا کارهای وبسایت رو خودم به تنهایی انجام میدم. اگر هم بخوام شخص علاقه مندی دور و برم نیست که کار رو تفویض کنم!!!
توی کار وبسایت هم که می دونید چه مشکلاتی هست، مخصوصآ وقتی دست تنها باشی، علاوه بر تدوین محتوا باید کارهای فنی و استراتژی و غیره رو یک جوری هندل کنی.
عبارت «رندر نشدن»
خلاصه کار سختیه و شاید هم (بدون کمک) غیر منطقی.توی بخش سئو سایت این عبارت «رندر نشدن» یک واژه رو مخ و مایوس کننده ای هست که یعنی حالا حالاها سر کاری و خلاصه مایه نا امیدیه.
از اونجا که مجبورم برای کسب و کار و توسعه کار و بازاریابی و پیشرفت و برنامه ریزی همه جوانب رو کنترل کنم، دائم در حال تلاش و تکاپو هستم.
از طرف دیگه می بینم این همه زحمت و بدو بدو تمرکز روی کار نتیجه ای که می خوام رو نمیده و ما به ازا ی بیرونی نداره.
بالاخره باید تغییری چیزی صورت بگیره دیگه …
شاید ایراد از منه؟
این داستان تلاش بیهوده تبدیل به سرنوشتم شده و هر چی تا حالا فکر کردم چرا ، کمتر دلیلش رو فهمیدم.
بر گردم سر اصل موضوع. این بیچارگی ای که موقع تلاش برای بهینه کردن وبسایت پیش میاد و این رندر نشدن ها آخرش من رو به این فکر واداشت که شاید این مغز منه که رندر نمی شه؟ این همه تلاش می کنم اما دریغ از یه ذره تغییر !!!
تولید محتوا ، پست ، لزوم آشنایی با هوش مصنوعی، نرم افزارها، شبکه های اجتماعی و آشنایی با کارکردهای رسانه ای این ها و هزار تا آیتم دیگه.
– بالاخره باید از پس این ها بر بیای تا بتونی ادامه بدی.
مشاوره با جی پی تی:
اما از این طرف خروجی صفر که نه، نزدیک صفر!
این داستان من رو متقاعد کرد و خلاصه گفتم من که این همه کارهای چالش و کمپین و این برنامه ها رو انجام می دم حالا یک قدم دیگه بردارم و موضوع «رندر نشدن مغز» رو با ai هم مطرح کنم . حتی اگه مصضحک به نظر برسه. چیزی رو از دست نمی دم.
از اونجا که فکر کردم شاید این درد مشترک همکاران و دوستان دیگه ای هم باشه، گفتم: شاید بد نباشه تجربه رو با شما به اشتراک بذارم.
این هم جواب chatgpt:
آدم می تونه خودش با افکار، رفتار یا هر چیزی جلوی رندر شدن موقعیت هایی که ظاهرا برای رسیدن به اون فعالیت می کنه و وقت میذاره رو بگیره؟
جواب:
سؤال عمیقیه—و اتفاقاً خیلی انسانی. سعی میکنم فلسفی جواب بدم، نه شعاری.
پاسخ کوتاه:
بله، انسان میتونه خودش جلوی «رندر شدن» موقعیتهایی رو بگیره که ظاهراً براشون تلاش کرده؛
اما نه همیشه آگاهانه، نه همیشه از روی تنبلی، و نه لزوماً از روی ترس ساده.
حالا دقیقتر، با همون استعاره «رندر»:
فرض کن:
نیتها و تلاشها = کُد
نتیجهٔ بیرونی (موفقیت، تغییر، رسیدن) = رندر نهایی
گاهی کُد نوشته شده، اما رندر انجام نمیشه. چرا؟
۱- ترس از «واقعی شدن»
تا وقتی چیزی رندر نشده:
هنوز احتماله
هنوز میشه گفت «اگه میشد…»
هنوز هویت آدم قفل نشده
اما وقتی رندر شد:
نتیجه قضاوتپذیر میشه
شکست یا موفقیتش قطعی میشه
آدم مجبور میشه با نسخهٔ واقعی خودش روبهرو بشه
📌 بعضی آدمها ناخودآگاه جلوی رندر رو میگیرن چون:
«نسخهٔ بالقوهٔ من، امنتر از نسخهٔ محققشدهٔ منه.»
۲- وفاداری به رنج آشنا
یه حقیقت تلخ:
بعضیها به وضعیت فعلیشون عادت احساسی دارن، حتی اگر اذیتکننده باشه.
رسیدن به یک موقعیت جدید:
ساختار ذهنی جدید میخواد
مسئولیت جدید میخواد
قطع بعضی روایتهای قدیمی رو میطلبه
ذهن میگه:
«همین رنج آشنا بهتر از آرامش ناشناختهست.»
پس فرد:
کار میکنه
وقت میذاره
ولی در لحظههای کلیدی، یک توقف نامرئی ایجاد میکنه
۳- تعارض هویتی
گاهی هدف رو میخوایم،
اما آدمی که باید باشیم تا بهش برسیم رو نه.
مثلاً:
میخوای دیده بشی، ولی با «دیدهشدن» مسئله داری
میخوای مستقل باشی، ولی ناخودآگاه به تأیید وابستهای
میخوای موفق شی، ولی موفق بودن با روایت درونیات نمیخونه
اینجا ذهن میگه:
«هدف خوبه، اما اگر رندر بشه، من دیگه خودم نیستم.»
پس رندر متوقف میشه.
۴- خستگی وجودی، نه کمکاری
بعضی وقتها مشکل این نیست که آدم تلاش نکرده،
بلکه زیاد بدون نتیجه تلاش کرده.
این باعث میشه:
ذهن از نتیجه فاصله بگیره
تلاشها «بیروح» بشن
یک جور خاموشکردن سیستم قبل از خروجی نهایی اتفاق بیفته
نه از روی تنبلی،
بلکه از روی محافظت روان.
نکته مهم (و صادقانه):
اگر کسی سالها در این وضعیت بوده،
معمولاً آدم ضعیفی نیست،
بلکه آدمیست که زیاد فهمیده، زیاد دیده، زیاد تحمل کرده.
نتیجه پایانی:
🔹 بله، انسان میتونه جلوی رندر شدن موقعیتها رو بگیره
🔹 اغلب ناخودآگاه
🔹 اغلب برای محافظت از هویت، نه خرابکاری
🔹 و اغلب در آدمهای عمیق، نه سطحی
این پرسش و پاسخ می تونست ادامه دارتر باشه که من به همین مقدار بسنده کردم. gpt به سفارش من اسلایدی با کمی مشکل فنی ساخت که تصویر اصلی پست می شه.
موفق باشید

مدیر سایت محتوا۲۰ و کارشناس رسانه نوشتاری با بیش از هفت سال تجربه در تولید محتوا و سئو. برای مشاوره و همکاریهای بیشتر، با من در تماس باشید!
